Hejsan har tankat hem en dhtml meny från http://webdesignskolan.se/javascripts/dhtmlmeny/fruktmeny_exempel/index.htm Eftersom ASP körs på servern (innan sidan kommer upp i webbläsaren) och javaskript på klienten (efter sidan har laddats) så funkar ex: Var ska jag lägga den koden?. ska jag lägga den i js filen eller? nja... skriptet som innehåller ASP-kod måste normalt ligga i en fil med filändelsen .aspdhtml meny som hämtar själva menyn från accessdatabas
den skulle jag vilja modifiera så att man kan plocka ut själva menyn från en access databas där allt är lagrat. Frågan är då om det går?
Ska man koppla in asp i det eller kan man köra det direkt i javascriptet?
Frågan är ju oxå om man inte skulle kunna göra en asp sida som matar ut själva menytexten från databasen och så och formaterar upp den så som den ska vara och att man sen kör en typ include eller något i javascriptet. vad funkar och vad funkar inte?
HåkanSv: dhtml meny som hämtar själva menyn från accessdatabas
<code>
<script type="text/javascript">
document.write('<%=rs("Whatever")%>');
</script>
</code>
...så det borde inte vara några problem att få det att funka i din meny...Sv:dhtml meny som hämtar själva menyn från accessdatabas
Sv: dhtml meny som hämtar själva menyn från accessdatabas
Om du gör en SSI av javaskriptet (eller skriver javaskriptet direkt i .asp-filen) så borde det funka, men jag tror inte det funkar om du tar in det som källa till en skript-tagg... för då sker det på klienten.