Hej! Nu kunde jag inte formulerat detta bättre själv, men.. en länk kan jag bidra med -> Det här är ju diskuterat tusen gånger, typ. Helt självklart - ska man kunna se bilden måste den laddas ner, och laddas den ner, så kan man ta den. Illa, jag har i min firefox kryssat av att hemsidor får kapa min högra musknapp. Ingen kan kapa min högerklicksmeny :) Jag kan kolla på all källkod i världen! Jag kan sno alla bilder! Eller så kan jag använda dö evil .net framework in a program with like 10 rader of c# :)Förhindra "drag & drop" av bilder
Vill skydda mina bilder från nerladdning och har nu tagit bort bildmenyn (vid högerklick) men man kan fortfarande dra bilden från webbläsaren in i någon mapp. Någon som har ett javascript som förhindrar detta. Vore väldigt snällt :)Sv: Förhindra "drag & drop" av bilder
internetworld.idg.se/tjanster/webbskolan/upphovsratt_bilder/
Det räcker alltså inte med att hindra mej från att dra bilden från din sida och till en mapp.
Ser jag bilden i min webläsare så har jag nog redan en kopia i mappen Temporary Internet files.
Det kommer väl alltid att gå att ta en screenshot med t ex Print Screen. Med en kamera t ex typ -telefon
går det väl utmärkt att fota av bildskärmen. Vill jag vara riktigt fiffig så smyger jag in min platta bildskärm
i scannern och scannar in bilden den vägen. :-)
...så lycka till med att skydda dina bilder. :-p
ChristerGbgSv:Förhindra "drag & drop" av bilder
Sv: Förhindra "drag & drop" av bilder
Skydda inte saker från kopiering. Det går inte :)