Jag har en popup där användaren väljer poster i en listbox (select). När man trycker ok i popupen vill jag flytta över dessa valda poster till en listbox (select) i parent-fönstret (opener). Jag har provar diverse kod som jag hittat på nätet, men får det inte att fungera. Har du testat med window.opener för att skapa en referens till parent-fönstret och sedan uppdaterat listan med de valda posterna? Ja, har testat den varianten. Hmm.. problemet kvarstår, jag letar vidare! KAn du inte posta informationen till framen. Ange Target för din form till fönstret du vill uppdatera och placera koden där? Jag vet inte om jag missförstått dig men räcker denna lösning?Kopiera rader från select-list i ett fönster till select-list i ett annat fönste
Jag öppnar popupen med ett javascript window.open i parent-fönstret. Finns det något annat sätt att lösa problemet på? Har provat en massa olika lösningar, t ex att uppdatera databasen redan från popupen och sedan trigga en refresh av parent-fönstret från popupen men det funkar inget vidare.
/HigginsSv: Kopiera rader från select-list i ett fönster till select-list i ett annat fö
Sv:Kopiera rader från select-list i ett fönster till select-list i ett annat fö
/HSv: Kopiera rader från select-list i ett fönster till select-list i ett annat fö
Sv: Kopiera rader från select-list i ett fönster till select-list i ett annat fö
<code>
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML>
<HEAD>
<TITLE> Parent Window </TITLE>
</HEAD>
<BODY>
<FORM METHOD="POST" ACTION="" NAME="parentForm">
<SELECT NAME="parentSelect" MULTIPLE>
</SELECT>
</FORM>
<BR/>
openChild
</BODY>
</HTML>
</code>
<code>
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML>
<HEAD>
<TITLE> Child Window </TITLE>
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
<!--
function Test()
{
var childSelect = document.childForm.childSelect;
var counter = 0;
var parentDoc = window.opener.document;
var parentSelect = parentDoc.parentForm.parentSelect
for(i=0;i<=childSelect.length-1;i++)
{
if(childSelect.options[i].selected)
{
parentSelect.length = parentSelect.length + 1;
parentSelect.options[counter].text = childSelect.options[i].text;
parentSelect.options[counter].value = childSelect.options[i].value;
}
counter++;
}
window.close();
}
//-->
</SCRIPT>
</HEAD>
<BODY>
<FORM METHOD="POST" ACTION="" NAME="childForm">
<SELECT NAME="childSelect" MULTIPLE>
<OPTION VALUE="1">Ett</OPTION>
<OPTION VALUE="2">Två</OPTION>
<OPTION VALUE="3">Tre</OPTION>
</SELECT>
</FORM>
<BR/>
Close
</BODY>
</HTML>
</code>
Ett html dokument som öppnar ett annat. När man trycker close första dolumentet förs de valda raderna över från child till parent...man måste ta hänsyn till om man lägger till samma värde två ggr från child, det har inte jag gjort, då blir det en tom rad eftersom man ökar längden med ett.