fler oncklick = problem?
Hejsan!
Har en sida där jag vill välja style-sheet med hjälp av 4 olikfärgade giffar.
Min första approach var att göra dessa till länkar där jag skapade get-strängar och skickade med vald style. (hem osv...)
Men sen tyckte jag det såg så fult ut så jag tänkte att jag kan ju lagra en kaka som kommer ihåg vilken färg jag valt genom att sätta onclick="<% respons.cookies("color")="white" %> " på dom och kolla det värdet istället.
Jag lyckas lagra en kaka och skriva ut det kakans värde, men jag har fyra olika bilder, var och en med varsin onclick och varje sådan med sin egna style i kakan, men oavsett vilken jag klickar på så blir det bara det sista värdet på kakan som skickas.
onclick sitter på img-taggen för övrigt.
Jag har alltså:
">
">
Men jag får bara kakans värde till "blue" oavsett hur jag klickar :(
Och sen kollar jag kakan och inkluderar unika stylesheet därefter.... inga problem..
Några tips?
/Jonas
Svara
Sv: fler oncklick = problem?
*LOL*
Skilj på klientkod och serverkod.
Din kod kan översättas till:
<% Response.write "" Response.write "
" 'osv... %>
Vilket ger HTML resultatet:
Med andra ord kommer din kaka vara den sista värdet. Du skulle kunna använda ett formulär istället. Då slipper du smutsa ned url'n.
Svara
Sv:fler oncklick = problem?
Hrm, finns ingen anledning att LOLa mig, en enkel tankevurpa ju :) Tvärtom går ju bra och så tänkte jag inte så mycket mer på det :) Din lösning fungerar, såklart!
Tack, nu kan jag äntligen sova!
/Jonas
Svara
Sv: fler oncklick = problem?
Hrm, jag tror jag var lite för snabb när jag läste ditt svar, skall försöka göra en form med post-data istället då. Blir spännande och se hur den kommer att förstöra min layout :)
/Jonas
Svara
Sv:fler oncklick = problem?
Joppi det funkar och ser ut som det är tänkt. Vill man se hur det blev så finns det att beskåda på http://www.egenart.org/jobbdevel/8/
Svara