Hej! Det kanske funkar bättre om du öppnar fönster 2 som modalt oxå. Tack för tipset men det funkar tyvärr inte bättre för det...har letat som en tok efter en lösning men det enda jag hittat är tyvärr folk som har likndade problem men ingen som har kommit på nån lösning...Öppna nytt fönster från modal dialog
Jag har ett lite skumt problem med några snuttar javascript:
Jag öppnar en modal dialog-ruta ( använder showModalDialog).
I denna laddas en sida där jag har 1 knapp. Om man klickar på den öppnas ett nytt fönster.(window.open)
Fungerar bra på de flesta kombinationer av windows och ie..
Nu har jag dock problem med en klient där fönster nr2 inte öppnas.
(dvs det som ska öppnas från den modala dialogen). När man klickar på knappen för att öppna fönstret blinkar det till (dvs javascriptet startas) och sen händer..inget
Klienten i fråga kör windows 2000 (sp4, sensate uppdateringarna gjorda) och IE6 (v. 6.0.2800.1106), inga pop-up-blockerare eller andra externa program som kan tänkas lägga sig i finns installerade...
Till saken hör att jag har en likadan klient med samma versioner etc där allt fungerar som det ska.
Har testat att låta ett fönster öppnat med window.open öppna ett nytt fönster med window.open och det funkar bra så jag antar att det har något att göra med hur IE hanterar modala Dialog rutor och vad dom får göra o inte...kan det ha nåt med rättigheter att göra? (har tesatt alla kombinationer känns det som..) Elller är det nåt i IE/Inställningar/avancerat som krånglar...hm..
hoppas jag lyckats förklara mitt problem och att nån vill förbarma sig!
Är tacksam för all hjälp!
/JohnSv: Öppna nytt fönster från modal dialog
Kan tänka mig att IE blir snurrig om du har en modal ruta som öppnar så du inte är i ett modalt läge längre. Bara en gissning, har inte sett detta själv.Sv:Öppna nytt fönster från modal dialog