Okej krångligt låter det? Är det också.. nu vet jag inte om jag förstod frågan, men du försöker väl inte direkt ropa på en asp funktion från javascript? Det funkar ju inte eftersom asp körs på servern, medan javascriptet körs på klienten.. (dvs, det går inte utan postback eller dylikt..) Ja. Antingen kör du den andra delen i en iframe som laddas efter att du valt vad det nu är du väljer, eller också använder du en form.Kombinera ASP i Javacript med Javascript i ASP
Min kod är:
<code>
function addTill(id){
var till = "till_visa";
var frm = document.massmejl;
if (frm.elements[till].value.length == 0 || frm.elements[till].value.indexOf(id) == -1)
{
if (frm.elements[till].value.length != 0 && frm.elements[till].value.charAt(frm.elements[till].value.length - 1) != ",")
frm.elements[till].value += ",";
frm.elements[till].value += id;
}
}
</code>
Jag vill utveckla koden lite. Det som skickas till scriptet är ett medlemsID jag får det från en onClick
Nu vill jag omvandla medlemsID till ett Nick. Har en ASP funktion för detta. getName..
Dvs jag vill ge en JS variabel det värdet, dvs medlemens Nick...
Hur gör jag då? problemet blir..
var till_nick = "<%Response.Write(getName(")%>" + id + " <%Response.Write()))%>";
Ni ser att det blir typ omöjligt, för jag stänger ju Response.Write, för at tkunna ta in JS variablen.. blir lixom konstigt.. nån som har nått tips?Sv: Kombinera ASP i Javacript med Javascript i ASP
Sv: Kombinera ASP i Javacript med Javascript i ASP