Har följande behov som jag inte lyckats lösa.Klickbart lager ovanför klickbar bild
Skall kunna visa en bild med en text ovanpå. Det hela hör till ett administrationsgränssnitt så texten ska kunna ändras och måste skrivas ut ovanpå bilden med hjälp av lager. Detta för att användaren ska kunna justera var i bilden som texten ska presenteras (högerställt, vänsterställt etc...)
Jag försöker lägga bilden i ett lager och sedan lägga ytterligare ett lager ovanpå som innehåller texten. Detta för att kunna styra var i bilden texten presenteras. Problemet blir att jag inte kan få lagret som ligger överst klickbart på något enkelt sätt. Har försökt med oncklick men då blir problemet att muspekare inte ser ut som en hand vilket den helst ska göra.
Med hjälp av mitt stylesheet har jag placerat lagret som heter "lbl" nedan ovanpå bilden.
<code>
<div class="startpageimages">
En text som ska synas ovanpå bilden och vara klickbar till samma mål som bilden.
</div>
</code>
Är jag fel på problemet?
Någon som har en någon idé om detta eller något annat förslag på hur jag kan lösa mitt behov?
tack på förhand