Måste nog ha med JS men hur?? Två saker jag fastnar på > Det måste väll gå med JS och kanske en loop att få den att se ut att den växer eller krymper? Ändra storlek på en div
Alltså låt oss säga att jag har en viss storlek på en DIV.
När jag klickar på en knapp/länk så ska den med hjälp av JS bli större.
Alltså man ska se den "växa" till en viss storlek.
Sedan ska man kunna klicka på en knapp/länk så krymper den tillbaka till den storlek den hade från början.
Jag kommer naturligvis har lite HTML och sådan i den div taggen
/EDIT
Hittat ett JS och det men den visar direkt den stora storleken och man ser inte att den växer eller krymper.
Nu kanske det inte gör något men få se.
Kanske ska förtydliga lite :)
Jag tänkter har en Flash i den så Div ska vara liten utan att trycka ihop flashen utan den ska vara bara visa ett antal pixlar i höjden och bredden på flashen vänstra övre hörnkantSv: Ändra storlek på en div
1)
Det måste väll gå med JS och kanske en loop att få den att se ut att den växer eller krymper?
2)
Minskar jag DIV taggen så trycker jag ihop innerhållet (flashen) Hur gör man så man inte trycker ihop utan bara visar den storlek den har???Sv:Ändra storlek på en div
Du kan använda setInterval-funktionen för att få en funktion att anropas med jämna mellanrum med en valfri paus mellan varje anrop. Samt clearInterval för att avbryta anropen.
> Minskar jag DIV taggen så trycker jag ihop innerhållet (flashen) Hur gör man så man inte trycker ihop utan bara visar den storlek den har???
Du kan t.ex. sätta storleken på ditt flash-object, sedan sätta overflow: hidden på div-taggen.