Tja Vet inte om jag har förstått riktigt vad du är ute efter men du kan låta en sida ersätta en annan i historyn istället för att skapa en ny med window.location.replace("nySida.html") Tjena Robert, Gör precis som robert föreslår...Byta ut all html i Firefox utan att ny sida skapas i history?
Jag har nu bestämt mig för att firefox borde funka bäst för mitt system.
Har nu använt mig av document.open() document.write() och document.close() vilket funkar mycket bra.
Det enda så ger mig ett problem just nu är att ett nytt dokument skapas och inte i det documentet man befinner sig i.
Detta är inte bra då jag helst vill undvika att användaren kan använda tillbaka knappen och då försvinna från det nyskapad
dokumentet. Alltså jag vill befinna mig i samma dokument men bara byta ut all Html <html> till </html>.
Hoppas någon här vet hur jag kan lösa det....
Mvh
AdrianSv: Byta ut all html i Firefox utan att ny sida skapas i history?
Alternativt kan du ha t.ex. en div tagg i din body med känt id och byta innehållet med:
document.getElementById("idPåDiv").InnerHTML="Ny text eller htmlkod";Sv:Byta ut all html i Firefox utan att ny sida skapas i history?
Alltså tanken är att jag ska gå till en sida, sedan dynamisk via XMLHttp och PHP hämta samma sidas html och sen ersätta
all html på den sidan som jag befinner mig på med den nya datan som jag får tillbaka. När jag använder dokument.write i firefox så skapar den en helt ny sida. Dvs, om jag går ett steg bakåt i history så kommer jag till den sidan jag nyss befann mig på.
Frågan är nu hur jag ersätter, utan dokument.write, för det verkar inte funka, all html från
doctyp till <html> </html>, samt att sida inte "laddas" om.Sv: Byta ut all html i Firefox utan att ny sida skapas i history?
gör sidan:
<html>
...
</html>
lägg en div nånstans:
<div class="hej" id="bodydiv"> [innehåll] </div>
ändra genom att sätta värdet på innerHTML mha javascript som robert skrev:
document.getElementById("bodydiv").InnerHTML="Nytt innehåll";