Jag har sedan en tid tillbaka testat Ajax-frameworket Anthem och jag finner det extremt bra! Så jag vill tipsa alla om detta ramverk. Atlas äger Anthem rullar också igång förvånansvärt enkelt. Jag har ännu inte själv haft möjlighet att jämföra de två, men jag har fått indikationer på att AJAX.net är lite mer bökigt än Anthem. Nu har jag även testat AJAX och har faktiskt funnit att jag inte kan använda AJAX i vissa avseenden. Något som i ett projekt gjorde mig tvungen att byta till Anthem var att det i AJAX inte går att "exekvera" Javascript-funktioner efter en callback! Det gör jag ju på många ställen i mina Anthem-applikationer. En stor brist!Tips om Ajax-framework (både 1.1 o 2.0)
Det hela är OTROLIGT enkelt att använda! Det fungerar både under .Net 1.1 och 2.0.
http://www.anthemdotnet.com/
Här finns lite exempel också.
Det finns andra ramverk också, och snart kommer Microsoft med sitt egna, Atlas, men med tanke på hur bra deras grejor frungerar från start i vanliga fall, så hyser jag större tilltro till Anthem.
Anthem är Open Source och skrivet i C#. Det går att utöka med egna implementationer/kontroller, och det är ju naturligtvis trevligt om fler kan bidra till att antalet ingående komponenter ökar.
Titta gärna närmare på Anthem Extensions-avsnittet i deras forum, och även under Patches i SourceForge-projektet. Allt finns länkat under ovanstående länk
/MatteSv:Tips om Ajax-framework (både 1.1 o 2.0)
Går att få igång saker buggfritt så väldigt lätt!
SEXY !!Sv: Tips om Ajax-framework (både 1.1 o 2.0)
Sv:Tips om Ajax-framework (både 1.1 o 2.0)