Hej Hej, <b>Denna koden verkar ju göra så att sidan aldrig submittas. Hej igen Löste det:Poppat fönster ur fokus...
Jag har en aspx-sida med en button på (html, inte asp), när jag klickar på denna körs ett javascript som poppar ett nytt fönster, ingen postning sker, men sen har jag även lagt ett script som kollar keypress (enter-knappen) som också kör samma javascript.
Problemet jag har är att när enter trycks postas formuläret. Det är i sig egentligen inget problem, förutom att det "gamla" fönstret hamnar i fokus och mitt poppade fönster försvinner bakom.
Fönstret som poppas är en annan sajt, så där kan jag inte göra nåt.
Nån som har nån lösning?
Hoppas ni fattar vad jag menar...Sv: Poppat fönster ur fokus...
En fråga bara:
Vad händer med de knappar som verkligen SKA göra submit, funkar de(eller den) med denna koden?
Denna koden verkar ju göra så att sidan aldrig submittas.
Eller tänker jag helt fel?
/JockeSv:Poppat fönster ur fokus...
Eller tänker jag helt fel? </b>
Nja... en sida postas ju aldrig, utan det är värden från ett formulär som postas...
'return false' vid händelsen 'onsubmit' på en form-tagg gör att eventuell formulärdata inte postas (förutsatt att användaren har javascript aktiverat)Sv:Poppat fönster ur fokus...
Ett nytt dilemma har uppstått, form-taggen ligger i MasterPage och den får jag inte ändra.
Finns det någon annan lösning på mitt problem...?Sv: Poppat fönster ur fokus...
<script type="text/javascript">
document.forms[0].attachEvent('onsubmit', clearPosting);
</script>
Anropar:
function clearPosting()
{
return false;
}