Hej! Inga problem, du kan inte använda de färdiga AJAXkontroller som finns för ASP.Net bara, och du måste bara ta reda på hur du bygger servertjänsterna och kallar på dem via javascript. Hej Per.Ajax + asp
Går det att använda Ajax ihop med gamla asp? Jag vet att det förmodligen är lättare och smidigare att använda asp.net och Visual Studio, men då tror jag att man inte lär sig tekniken från grunden, utan bara hur tekniken fungerar med ett visst verktyg.
På Systemvetarprogrammet på Handels och senare på IT-universiteten använde vi bara texteditorer när vi skulle skriva kod, inga utvecklingsmiljöer. Det gjorde att man fick stor förståelse hur tekniken var uppbyggd och blev inte bunden vid ett visst verktyg. Detta anser jag vara en liten fara med Microsofts produkter, de döljer så mycket som möjligt för att underlätta för utvecklaren, men saker får ju inte vara för enkla, då får man ingen förståelse för hur en viss teknik är uppbyggd.
Sen när man jobbar på ett företag ska man ju förstås använda alla tillgängliga hjälpmedel för att vara så produktiv som möjligt, men då kan man förhoppningsvis tekniken i grunden.
mvh Per LjungSv:Ajax + asp
Sv: Ajax + asp
Att bara en texteditorer så som notepad minskar din produktivitet.
Det finns texteditorer som inte är knutna till en leverantör men ökar din produktivitet att skriva med hjälp av bland annat syntax highlighting.
Några editorers är t.ex. Vim och EMacs.
Sedan så vet jag inte om det stämmer med att inte använda teknik på it-universitet. ;)