Jag vill ha en kontroll när jag kommer till login sidan om javascript är aktivt eller inte. Är det inaktivt tänds en div som talar om att javascript måste vara aktivt för att använda systemet. Ha en div som är synlig med din information du vill visa om javascript inte är aktivt. Funkar klockrent i Mozilla, men IE funkar det inte. Visst stänger man av javascript under Verktyg - Internet alternativ - Fliken säkerhet - Välja ikonen Internet - Välja anpassad nivå - Active scripting = Inaktivera. Prova att byt ut language="Javascript" till type="text/javascript". Vad händer om du läger scriptet under div'en utanför en funtion? Ändrade till type="text/javascript" men det funkar inte. Får ni det att funka. Jag kör IE 6.0. Nja, har nog inget att göra med iis. Var ändrade du inställningen? Om det är under zoner, tänk på att lokala filsystemet och en webbserver på lokalt eller externt nät är skilda saker, och betrodda är ytterligare en. De har alla olika rättigheter Ändrade inställningen i IE under Verktyg - Internet alternativ - Fliken säkerhet - Välja ikonen Internet - Välja anpassad nivå - Active scripting = Inaktivera Går jättebra att kolla, men du måste ändra rätt zon.. Jag håller med om att det är bökigt i IE. Det är mycket smidigare i Firefox. Den senare ger dessutom avsevärt tydligare felmeddelanden. Tror jag hittat orsaken till varför det inte fungerar i IE. Det beror troligtvis på att du stängt javascript för zonen internet, men inte för lokalt nätverk..Hur kollar jag enkelt i koden om javascript är aktivt eller inte?
Hur löser jag enkelt detta (ska fungera i både IE och Mozilla)?Sv: Hur kollar jag enkelt i koden om javascript är aktivt eller inte?
Dölj sedan den diven med javascript i page load.
Om jagvascripte körs ser användaren inte den.
Körs inte scriptet så syns den.Sv:Hur kollar jag enkelt i koden om javascript är aktivt eller inte?
Varför fattar inte IE?
<code>
<script language="javascript">
function checkActiveScript(){
document.getElementById("activescript").style.display = 'none';
document.getElementById("btnlogin").disabled = false;
}
</script>
</head>
<body onload="checkActiveScript();">
<div id="container">
<div id="activescript">Javascript inte aktivt</div>
.........forts
</code>Sv: Hur kollar jag enkelt i koden om javascript är aktivt eller inte?
Sv: Hur kollar jag enkelt i koden om javascript är aktivt eller inte?
<html>
<body>
<div id="container">
<div id="activescript">Javascript inte aktivt</div>
<script type="text/javascript">
document.getElementById("activescript").style.display = 'none';
</script>
</div>
</body>
</html>
Sv:Hur kollar jag enkelt i koden om javascript är aktivt eller inte?
Jag provade skapa en vanlig html-fil som jag placerade på skrivbordet istället för i ett projekt i IIS:en och då fungerade det i IE. Provade sen att lägga till denna html-fil under samtliga projekt i IIS:en (version 5.1) men inget fel om javascript visas.
Kan det vara IIS som spökar och i så fall vad kan vara orsaken?Sv: Hur kollar jag enkelt i koden om javascript är aktivt eller inte?
Varför ska det vara så komplicerat för IE. Det går allstså inte att kolla detta i IE?Sv: Hur kollar jag enkelt i koden om javascript är aktivt eller inte?
Sv: Hur kollar jag enkelt i koden om javascript är aktivt eller inte?
Om jag inaktiverar javascript och skriver adressen till sidan lokalt: http:localhost/test/script.asp, så fungerar det inte i IE. Om jag däremot skriver http:localhost.se/test/script.asp fungerar det. I Mozilla fungerar det med bägge varianterna.
Kan jag säkerställa att detta orsaken till problemet eller kan det bero på något ytterliggare faktorer, så att besökare med inaktiverat javascript i IE åndå kan använda systemet?Sv: Hur kollar jag enkelt i koden om javascript är aktivt eller inte?