Jag har lite problem med svenska tecken i ett formulär i kombination med AJAX update panel. Jag använder mig av ajax update panel när jag skall spara in värden från några textboxar. å, ä och ö blir dock helt knasiga. Testat med att i scriptmanagern (som ligger i en masterpage) sätta EnableScriptGlobalization="True" och EnableScriptLocalization="True" utan något resultat. Kan även nämna att i web.config finns hmm, 4 visningar på 30 timmar. Ajax verkar inte populärt..... Tror jag har samma problem som du. Har inte löst det då jag inte jobbat med just denna grej sedan dess. Det borde ju vara fler som har detta problem, men jag tror inte det är så många som kollar i ajax forumet. Jag tror att det är få programmerare nu för tiden .... det är javan som skickar tillbaka till servern som skippar åäö. Kör egen snickrat med encodeURI() och då funkar åäö. Ok, det skall jag testa. Detta måste anses som en bugg. Shysst att du presenterade en lösning. Gör du någon databas koppling där eller inte, om så så hade jag samma problem och kan kolla hur jag löste detSvenska tecken och AJAX. Problem vid uppdatering från textboxar
<code><globalization requestEncoding="ISO-8859-1" responseEncoding="ISO-8859-1" fileEncoding="ISO-8859-1" culture="sv-SE" uiCulture="sv-SE"/></code>
Förmodar att man på något sätt måste anropa landsspecifika scriptfiler, men vet inte hur? Trodde att det skall ske automatiskt med ovanstående inställningar..Sv: Svenska tecken och AJAX. Problem vid uppdatering från textboxar
Sv:Svenska tecken och AJAX. Problem vid uppdatering från textboxar
Postade en fråga igår där det till slut visade sig att jag har det fungerande i FF och opera men inte i IE.
Har du lyckats lösa problemet?Sv: Svenska tecken och AJAX. Problem vid uppdatering från textboxar
Sv: Svenska tecken och AJAX. Problem vid uppdatering från textboxar
Sv: Svenska tecken och AJAX. Problem vid uppdatering från textboxar