Har ett script för att spela upp en ljudfil på en sida. När man kommer till sidan för första gången så spelas ljudfilen upp. Man kan välja att slå på respektive stänga av ljudfilen, Varje action lagras i en cookie eftersom om jag klickar på en intern länk och sedan klickar tillbaka till startsidan ska inte ljudfilen spelas upp. Detta funkar, men problemet uppstår när jag stänger ner browsern och startar webbsidan igen. Då spelas inte ljudet upp eftersom värdet fortfarande ligger i kakan. Om du inte sätter någon expires på cookien så skall den tas bort så fort du stänger sidan eller surfar till någon annan sajt. <b>Om du inte sätter någon expires på cookien så skall den tas bort så fort du stänger sidan eller surfar till någon annan sajt.</b>Cookie hantering
Jag vill att ljudfilen alltid ska spelas upp när man kommer till webbsidan. Stänger jag webbläsaren ska kakan försvinna så att ljudfilen kan spelas upp nästa gång man kommer till sidan?Sv: Cookie hantering
Sv:Cookie hantering
Det räcker nog inte att surfa till en annan site för att den ska dö, webläsarsessionen måste försvinna och det gör den vanligtvis när webläsaren stängs.
/Johan