Är det nån som vet om det går att ändra "Page Setup" i browsern Jag har synnerligen svårt att tänka mig att det skulle fungera med tanke på att det har med klientens lokala inställningar och printer att göra...men du kan ju forska lite. Berätta hur det går. Jag tror det var Pelle som hade ett sådant VBScript för ett tag sedan. Här är en exempelsida för det... Kan du poste mer info om Objektet som ligger med id wbp, får det inte att funka med det Class id'et. > Och till alla er som funderar vad man kan och ska använda det till säger jag bara att jag frågade om det här för någon vecka sedan för att jag vill kunna skriva ut fakturor och sånt som jag har webbaserat... Man slipper det ;) Här är adressen till mer info... Verkar vara detta som inte funkar :( Hmm, ok... Jag gör 'mina' webfakturor som PDF så får acrobat ta hand om utskriften. Då kan man vara ganska säker på hur det ser ut på papper oxå.Ta bort Heder och Footer vid utskrift av en websida ?
via clientscript eller liknadnde för att ta bort Heder och Footer ??
/JohanSv: Ta bort Heder och Footer vid utskrift av en websida ?
Sv: Ta bort Heder och Footer vid utskrift av en websida ?
Men, det är en väldigt dum sak att göra. Jag som besökare på din webplats kanske vill att det ska vara header/footer på utskrifterna. Det är alltså användaren och inte webdesignern som själv ska få bestämma!Sv: Ta bort Heder och Footer vid utskrift av en websida ?
Fungerar bara i Explorer dock, men det gör nog inget...
Och till alla er som funderar vad man kan och ska använda det till säger jag bara att jag frågade om det här för någon vecka sedan för att jag vill kunna skriva ut fakturor och sånt som jag har webbaserat...
Vi ska nämligen sköta mycket på webben i vårt nystartade företag...
Så jag kommer inte att använda denna funktion till något som andra kommer åt utan kommer bara att använda det själv...
Jaja, här kommer koden i alla fall...
<HTML>
<HEAD>
<OBJECT ID="wbp"
CLASSID="CLSID:778C58A9-81B6-11D3-BB8F-00C04FA3471C">
</OBJECT>
<SCRIPT LANGUAGE="VBScript">
Sub Print()
If Len(wbp.DefaultPrinterName) = 0 Then
MsgBox "No default printer!"
Exit Sub
End If
wbp.Header = ""
wbp.Footer = ""
wbp.Orientation = 2 ' Landscape
wbp.Print
End Sub
</SCRIPT>
</HEAD>
<BODY>
<INPUT TYPE="BUTTON" VALUE="Print" ONCLICK="Print()">
</BODY>
</HTML>
Mvh ThomasSv: Ta bort Heder och Footer vid utskrift av en websida ?
/JohanSv: Ta bort Heder och Footer vid utskrift av en websida ?
Då komer ju saken i ett annat läge! :-D
Varför inte göra det manuellt?
I IE: File => Print Preview => Page setup => Header and Footers.Sv: Ta bort Heder och Footer vid utskrift av en websida ?
Dessutom hittade jag inte den inställningen när jag kollade lite =)
Så två saker ;))
Mvh Thomas...
PS. Mer info om funktionen finns på Microsoft men det finns en länk under forumet här...DSSv: Ta bort Heder och Footer vid utskrift av en websida ?
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?URL=/library/en-us/dnie55/html/wb_print.asp
Mvh ThomasSv: Ta bort Heder och Footer vid utskrift av en websida ?
"Please note that these samples will not work with Windows 2000 due to changes in the architecture of the Print dialog box."Sv: Ta bort Heder och Footer vid utskrift av en websida ?
Då är det ju inte sagt att det fungerar i XP heller...
Måste testa det någon dag...Sv: Ta bort Heder och Footer vid utskrift av en websida ?
/johan/