Vill göra ett simpelt script för att låta användaren klicka var som helst på sidan och ta upp färgen för just den pixeln som klickades på. Är det möjligt? Om det bara gäller HTML-element som ex. har background-color eller color i CSS och pixeln som klickas på är inom detta element, så skulle det väl förmodligen fungera. Men annars är inte Javascript saken för detta, då är det förmodligen Java som skulle passa bättre in. Jag såg plugin:et colorzilla till firefox som gör just det jag frågar efter så det borde vara möjligt. Jag försöker konvertera det så det kan användas som UserJS för opera men koden är väldigt invecklad. Är detta för eget bruk, eller riktat då endast till användare som använder Opera? Har letat men hittar ingenting färdigt UserJS liknande det jag söker. Skulel självklart använda det själv men även dela med mig till andra operaanvändare om det blir bra.Ta upp färg från webbsida med javascript.
Sv: Ta upp färg från webbsida med javascript.
Sv:Ta upp färg från webbsida med javascript.
Sv: Ta upp färg från webbsida med javascript.
Tänkte om det var någon speciell målgrupp eller så? Annars kanske det redan finns en UserJS till Opera som gör det du vill. Dvs en "Color picker".
Men rent i javascript tvivlar jag på att det funkar. Sv:Ta upp färg från webbsida med javascript.