Jag test kör en del kod på en sida (koden nedan). Skicka bara med ett index-värde som parameter i funktionsanropet. Detta löste inte mitt problem. Det du har i strängen är inte korrekt HTML. Ett formulär får inte ligga på det viset. Mellan <tr> och <td> får inget annat än "whitespace" (dvs mellansalg, tabulatorer och radbrytningar) och kommentarer finnas. Tack för svaret nu vet jag varför det inte fungerade som jag ville. <b>Jag vill nämmerligen ha ett formulär per rad.</b>Hur får jag scriptet att fungera i IE
Test sidan fungerar i FF3 men inte i IE7. Hur gör jag för att lösa detta.
Kort info om sidan:
-Denna sida är bara en sida för att testa kod på (utför ej något riktigt ännu).
-I den slutliga sidan ska jag ha ett lager som ska visa olika info beroende på vilken länk som musen är över.
-Jag byter text i ett "Div-block" ,texten finns lagrad i en vektor.
Problemet:
-i IE7 kan jag inte infoga ett formulär i "Div-blocket".
var texter= new Array();
texter[0]=" ";
texter[1]="<table border='1' cellspacing='0'><tr><td>Uppgift:</td><td>Ansvarig:</td><td>Kontakt inf.: </td><td>Tillfrågad</td><td>OK.</td><td> </td></tr><tr><form><td><input name='uppg' type='text' value='Uppg'></td><td><input name='ans' type='text' value='Ans'></td><td><input name='kont' type='text' value='Kont'></td><td><input name='tillf' type='checkbox' value='tillf'></td><td><input name='ok' type='checkbox' value='ok'></td><td><input name='spara' type='button' value='Spara'></td></form></tr><tr><td> </td><td> </td><td> </td><td> </td><td> </td><td> </td></tr></table>";
//Visa dynamisk text
function visa(inneholl)
{
if(document.getElementById)
{
document.getElementById('DialogText2').innerHTML= inneholl;
}
}
Jag annropar koden i en länk:
Mus över
Texten ska visas i följande tagg som finns i en tabell-cell:
<div id="DialogText2" style="font-size: 14px; font-style: normal; "></div>
MVH
Torgny
Sv: Hur får jag scriptet att fungera i IE
onMouseOver="visa(1)" onMouseOut="visa(0)"
Ändra sedan i funktionen till:
function visa(inneholl) {
document.getElementById('DialogText2').innerHTML=texter[inneholl];
} Sv:Hur får jag scriptet att fungera i IE
Nu när jag fortsatt att prova mej fram så har jag uppteckt att det har något att göra med att jag har mer än ett formulär på sidan och var och hur de ligger i tabellerna.
men tack för snappt svar.Sv: Hur får jag scriptet att fungera i IE
Så börja med att fixa till korrekt HTML genom att placera <form> före <table ...> och </form> efter </table>.Sv:Hur får jag scriptet att fungera i IE
För att gå runt detta problem får jag väll lägga en tabell för varje rad i en överordnad tabell.
Jag vill nämmerligen ha ett formulär per rad.
-Nytt problem i IE, efter varje formulär infogas en tomrad. hur får jag bort den?
i FF är det tajt och snyggt utan tommrad.
MVH
TorgnySv: Hur får jag scriptet att fungera i IE
Varför? Skall informationen från de olika formulären hanteras av helt olika skript? Annars finns det säkerligen lösningar så att du klarar dig med ett enda formulär.