Hej För att lägga de på exakt samma position måste du använda css TAck, var precis det jag var ute efter...Dölj/visa lager ovanpå varandra..
Har ett litet dilema och vet inte till 100% hur jag ska lösa det.
det är så att jag har en ruta på sidan alltså en "div".. Nu är det så att jag vill ha flera divar på liggande på varanadra men så att bara en av dessa visas, klickaar man sedan på ex länken "kontakt" så ska ett av lagren visas och resterande döljas.
jag vet nog hur man dljer och visar lager mha javascript men inte hur jag ska göra för att placera lagren på varandra?
Kommer dte funka att göra så här??
Anledningen är att jag inte vill ladda om sidan utan när sidan laddas försts gången så fylls lagren på med information och broende på vilken länk man klickar på så visas några av lagren??
Skulle ju kunna använda ajax men det handlar om så lite text i varje div så det vorde ju smidigare om man kan ladda in att på en gång, eller?
Öppen för andra ideer?
MvhSv: Dölj/visa lager ovanpå varandra..
<code>
<div id="rutor_container">
<div id="ruta1" class="ruta"></div>
<div id="ruta2" class="ruta"></div>
<div id="ruta3" class="ruta"></div>
<div id="ruta4" class="ruta"></div>
<div id="ruta5" class="ruta"></div>
</div>
</code>
och css:
<code>
#rutor_container
{
position: relative;
width: 300px;
height: 200px;
}
#rutor_container .ruta
{
position: absolute;
top: 0;
left: 0;
width: 100%;
height: 100%;
}
</code>
top: 0; left: 0; betyder att alla rutor ska läggas i övre vänstra hörnet på containern. Containern måste ha position: relative; annars hamnar rutorna i övre högra hörnet av skärmen.
Ett annat alternativ är att du använder samma html som ovan och helt enkelt bara visar den ruta som ska visas, dom andra ger du display: none; Det borde fungera lika bra.Sv:Dölj/visa lager ovanpå varandra..
Precis som du föreslog så använder jag javascript för att visa ett av lagren hela tiden, riktigt smidigt...