Hej, Det är inte så att du i javascriptet skall ha en parameter som du definierar som anropas? Ser i sista satsen att något heter tweets - kan det vara den som skall innehålla din parameter tro? byt ut twitter.json mot ditt användarnamn.json, eller så använder du twitters egna widgets https://dev.twitter.com/docs/embedded-timelines Hej Henrik, jo polletten trillade faktiskt ner i morse, men när jag skulle posta mitt inlägg så kraschade pellesoft med felmeddelande så jag fick inte iväg det. Funktionen fungerar perfekt nu :-) Hej, bra det löste sig. Hej Pelle, Tack ,då har jag kanske glömt stänga något dataset .... Får kolla igenom koden lite. Kan passa på att säga att jag gillar det nya upplägget och designen. Det enda är att jag har lite svårt att hitta mina inlägg jämfört med gamla versionen ;-) Tack, ok - hur skulle du vilja att den funktionaliteten såg ut? Öppen för förslag. Nu fick jag faktiskt följande meddelande när jag gick in på mitt konto och klickade på "Inlägg" Nu när jag hittade "Inlägg" (som tyvärr kraschade) så tycker jag det är helt OK. Kan jag bara se mina inlägg där så är jag nöjd :-)Problem med jquery twitter widget
Jag har köpt ett theme där det bl.a. ingår en twitter-widget men det finns inga som helst instruktioner för hur jag ska kunna lägga in mitt eget twitter-konto i feeden.
Jag undrar om någon har tid/lust att hjälpa mig?
Själva scriptet (twitter.js) ser ut så här:function tz_format_twitter(twitters) {
var statusHTML = [];
for (var i=0; i<twitters.length; i++){
var username = twitters[i].user.screen_name;
var status = twitters[i].text.replace(/((https?|s?ftp|ssh)\:\/\/[^"\s\<\>]*[^.,;'">\:\s\<\>\)\]\!])/g, function(url) {
return ''+url+'';
}).replace(/\B@([_a-z0-9]+)/ig, function(reply) {
return reply.charAt(0)+''+reply.substring(1)+'';
});
statusHTML.push('<li><span>'+status+'</span> <br/><b>'+relative_time(twitters[i].created_at)+'</b></li>');
}
return statusHTML.join('');
}
function relative_time(time_value) {
var values = time_value.split(" ");
time_value = values[1] + " " + values[2] + ", " + values[5] + " " + values[3];
var parsed_date = Date.parse(time_value);
var relative_to = (arguments.length > 1) ? arguments[1] : new Date();
var delta = parseInt((relative_to.getTime() - parsed_date) / 1000);
delta = delta + (relative_to.getTimezoneOffset() * 60);
if (delta < 60) {
return 'less than a minute ago';
} else if(delta < 120) {
return 'about a minute ago';
} else if(delta < (60*60)) {
return (parseInt(delta / 60)).toString() + ' minutes ago';
} else if(delta < (120*60)) {
return 'about an hour ago';
} else if(delta < (24*60*60)) {
return 'about ' + (parseInt(delta / 3600)).toString() + ' hours ago';
} else if(delta < (48*60*60)) {
return '1 day ago';
} else {
return (parseInt(delta / 86400)).toString() + ' days ago';
}
}
och på sidan där det används ser koden ut så här:
<script type="text/javascript">
jQuery(document).ready(function($){
$.getJSON('http://api.twitter.com/1/statuses/user_timeline/twitter.json?count=2&callback=?', function(tweets){
$("#twitter").html(tz_format_twitter(tweets));
}); });
</script>
Scriptet fungerar för jag får upp "Latest tweets" från: http://t.co/h58L2ze9
Men jag förstår inte hur jag ska kunna koppla mitt eget konto istället.
Det saknas helt manual/instruktioner.
Mvh / Anette
Sv: Problem med jquery twitter widget
Sv:Problem med jquery twitter widget
Tack Pelle och Henrik för ni tog er tid att svara, det uppskattas verkligen!Sv: Problem med jquery twitter widget
Kraschade?. Har du någon aning hur du gjorde för att kunna återskapa kraschen så jag kan försöka titta på vad som gick fel och försöka lösa det?
Hälsningar
/PelleSv:Problem med jquery twitter widget
Jag minns tyvärr inte exakt meddelandet mer än lite luddigt "to many connections open" eller liknande.
Fick kraschen i samband med att jag skulle posta ungefär följande text:
Fått det att funka - jag ändrade twitter.json till:
<script type="text/javascript">
jQuery(document).ready(function($){
$.getJSON('http://api.twitter.com/1/statuses/user_timeline/<b>myusername</b>.json?count=2&callback=?', function(tweets){
$("#twitter").html(tz_format_twitter(tweets));
}); });
</script>
Har också fått upp krasch/felmeddelande i andra sammanhang, t.ex. när jag gick in på pellesoft direkt via googlesökning några gånger. Eller i samband med att jag försökt logga in. Kanske totalt 3-4 gånger har sajten kraschat för mig.
Har också för mig att det var ca 25 pers online i samband med kraschen när jag skulle posta. Om det kan vara till någon hjälp. Fast nu funkar det ju och det är 81 pers. online just nu.
Hälsningar
/ Anette
Server Error in '/' Application.
--------------------------------------------------------------------------------
Cannot find column posted.
Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.
Exception Details: System.IndexOutOfRangeException: Cannot find column posted.
Source Error:
An unhandled exception was generated during the execution of the current web request. Information regarding the origin and location of the exception can be identified using the exception stack trace below.
Stack Trace:
[IndexOutOfRangeException: Cannot find column posted.]
System.Data.DataTable.ParseSortString(String sortString) +6326611
System.Data.DataView.set_Sort(String value) +181
pellesoft._default1.GenerateNewMessages() +5221
System.Web.UI.Control.LoadRecursive() +71
System.Web.UI.Page.ProcessRequestMain(Boolean includeStagesBeforeAsyncPoint, Boolean includeStagesAfterAsyncPoint) +3064
--------------------------------------------------------------------------------
Version Information: Microsoft .NET Framework Version:4.0.30319; ASP.NET Version:4.0.30319.272 Sv:Problem med jquery twitter widget