Detta funkar super överallt, _förutom_ i Netscape 6... Hittade den koden som antagligen kan vara till hjälp för den som kan javascript... Men jag vet inte hur jag ska använda den själv... Jag tror att det ska vara så här, du kan ju klistra in det i en tom sida och testa, fungerar fint på NetScape 4.5 ialla fall! :-)Startsida?
Hur gör jag för att det ska komma upp en varningsruta även där?
/Molle
function isIE5()
{
return (navigator.appVersion.indexOf("MSIE 5")!=-1 || navigator.appVersion.indexOf("MSIE 6")!=-1)
}
function tellNN(thisSite)
{
if (parseInt(navigator.appVersion)==4)
{
if (navigator.appVersion.indexOf("MSIE 4")!=-1)
{
alert("Gör såhär:\n1.) Välj Internet-alternativ under menyn Visa\n2.) Fyll i "+thisSite+" som din startsida")
}
else
{
alert("Gör såhär:\n1.) Välj Inställningar/Preferences under menyn Redigera/Edit\n2.) Välj kategorin Navigator\n3.) Fyll i "+thisSite+" vid Hemsidan/Home page")
}
}
else if (parseInt(navigator.appVersion)==3)
{
alert("1.) Välj Allmänna Inställningar/General Preferences under menyn Alternativ/Options\n2.) Välj fliken Utseende/Appearance\n3.) Fyll i "+thisSite+" vid Webbläsaren startar med/Browser starts with\n4.) Kryssa i Hemsidans Adress/Home Page Location");
}
else
{
alert("Välj att du vill ha "+thisSite+" som startsida i din webbläsares menyer.")
}
}Sv: Startsida?
(navigator.appVersion) >= 5 && navigator.appName.indexOf("Netscape")Sv: Startsida?
Ha de!
<code>
<SCRIPT LANGUAGE=Javascript>
function isIE5()
{
return (navigator.appVersion.indexOf("MSIE 5")!=-1 || navigator.appVersion.indexOf("MSIE 6")!=-1)
}
function tellNN(thisSite)
{
if (parseInt(navigator.appVersion)==4)
{
if (navigator.appVersion.indexOf("MSIE 4")!=-1 || navigator.appVersion >= 6 && navigator.appName.indexOf("Netscape"))
{
alert("Gör såhär:\n1.) Välj Internet-alternativ under menyn Visa\n2.) Fyll i "+thisSite+" som din startsida")
}
else
{
alert("Gör såhär:\n1.) Välj Inställningar/Preferences under menyn Redigera/Edit\n2.) Välj kategorin Navigator\n3.) Fyll i "+thisSite+" vid Hemsidan/Home page")
}
}
else if (parseInt(navigator.appVersion)==3)
{
alert("1.) Välj Allmänna Inställningar/General Preferences under menyn Alternativ/Options\n2.) Välj fliken Utseende/Appearance\n3.) Fyll i "+thisSite+" vid Webbläsaren startar med/Browser starts with\n4.) Kryssa i Hemsidans Adress/Home Page Location");
}
else
{
alert("Välj att du vill ha "+thisSite+" som startsida i din webbläsares menyer.")
}
}
-->
</SCRIPT>
<BODY OnLoad="tellNN()">
</code>