Jag är helt nollad när det gäller javascript och kan alltså inte något om det. Men nu undrar jag om någon kan hjälpa mig med en fundering jag har.Popup fönster när man lämnar sidan?
Det är som så att jag skulle vilja ha så att ett popup fönster öppnas när någon lämnar min website, alltså inte så det kommer upp när dom går från en sida till en annan inom min website, utan när dom stänger webläsaren eller går till en annan website (hoppas ni förstår hur jag menar).
Jag har hittat script som gör liknande där man sätter in onunload="window.open('http://url_to_other_page')" i body taggen. Nackdelen med detta är att det öppnar ett popup fönster även om man byter sida inom websiten, och det är ju inte så jag vill ha det.
Orsaken till att jag endast vill att det öppnas när man lämnar min website eller stänger webläsaren är för att i popup fönstret köra ett ASP script som loggar ut en inloggad medlem.
Är det ens möjligt med att göra ett sådant här script som jag är ute efter? Om det är finns här då någon som kan ge mig ett sådant eller tala om var jag kan ladda ner ett?
/Totte