Om jag kör koden nedan utan att trycka på länken så fungerar popar det upp efter en liten stund perfekt Eftersom du lämnar sidan så försviner din TimeOut. du kanske kan lösa det med cookies såhär: Jag förstår..det är en lösning! prova att placera fönstret utanför skärmen. Intressant lösning!popup efter 3 minuter
Men om jag nu trycker på länken så popar det aldrig upp någon ruta!
Går det att lösa på något sätt? Eller komma runt problemet, utan att blanda in frames(vill inte fästa scriptet i en frame, eller kan inte rättare sagt).
Det behöver inte vara javascript...går bra med andra språk
Tack på förhand
<code>
<html>
<head>
<script language="JavaScript">
oncepersession("setTimeout(\"alert('Hej');\",18000)","minhejruta");
function oncepersession(command,id){
if (!getCookie(id)){
eval(command);
setCookie(id,"1");
}
}
function setCookie(name, value, expire){
document.cookie = name + "=" + escape(value) + ((expire ==null) ? "" : ("; expires=" + expire.toGMTString()));
}
function getCookie(Name){
var search = Name + "=";
if (document.cookie.length > 0){
offset = document.cookie.indexOf(search);
if (offset != -1){
offset += search.length;
end = document.cookie.indexOf(";", offset);
if (end == -1) {
end = document.cookie.length;
}
return unescape(document.cookie.substring(offset, end));
} else {
return "";
}
} else {
return "";
}
}
</script>
<title></title>
</head>
<body>
pellesoft
</body>
</html>
</code>Sv: popup efter 3 minuter
För att lösa det får du nog använda frames.
-MSv: popup efter 3 minuter
du har en timeout som adderear en variabel med ett varje sekund och samtidigt kollar du ifall variabeln har uppnått 180.
när du lämnar sidan lagrar du tid-variabel i en cookie.
när nästa sida laddas öppnar du cokien och sätter värdet i variabeln som timeouten använder. sedan har du en precis likadan timeout som på föregående sida som adderar variabeln med ett varje sekund och kollar om värdet blivit 180.
blir värdet 180 skapas en alert och man bryter sig ur timeouten, annars fortsätter man bara med timeouten.
hoppas du förstår vad jag menar.Sv: popup efter 3 minuter
Men jag vill inte gå in och ändra i koden på en massa sidor, bara på första sidan!
Har rykten om att man kan öppna osynliga fönster, någon som vet något om det?Sv: popup efter 3 minuter
dvs om du har upplösningen 800x600, placera fönstret på 810x300
dock syns fönstret i taskbaren...Sv: popup efter 3 minuter
En ide' bara, kan man inte köra igång ett "osynligt" java applets som tar hand om att hålla reda på tiden och när det är dax så öppnar den ett popupfönster! Kanske är ute och cyklar nu...