Har gjort ett script... ;) När jag drar musen över alla rader som visas så blir det en blå färg (på enskild rad alltså).. när jag clickar på en rad så blir det grön. (skum grön färg ;) ) sen kan du då dra muser över dom andra rader så är dom blåa, den som blev klickad är fortarande grön... .. ÄSCH.. ni fattar .. här kommer scriptet. Det är bara gjort för att funka i IE.. Så tjata inte om NS.. ;) Tack.. Byta färger på rad osv...
<code>
<script language="javascript">
// Change color, on_Out, on_Over, on_Click
var curRow = 'empty';
var curColor = '#ffffff';
var tempColor = '#ffffff';
function changeColor(id, color, clicked, PurchNumber, ProdNumber, LineNr) {
if (clicked != 'empty') {
if (curRow != 'empty') {
document.all(curRow).style.backgroundColor = + curColor ;
}
curRow = id;
PurchNr = PurchNumber;
ProdNr = ProdNumber;
LineNo = LineNr;
}
if (id != curRow) {
if (color == 'blue') {
document.all(id).style.backgroundColor = '#99ccff';
tempColor = '#ffffff';
}
else if (color == 'blue2') {
document.all(id).style.backgroundColor = '#99ccff';
tempColor = '#dddddd';
}
else if (color == 'white') {
document.all(id).style.backgroundColor = '#ffffff';
}
else if (color == 'grey') {
document.all(id).style.backgroundColor = '#dddddd';
}
}
else if (id == curRow) {
curColor = tempColor;
document.all(id).style.backgroundColor = '#ddffbb';
}
}
</script>
</code>
Såhär ser htmlen ut:
<code>
<tr id="<%= RowNo(i)%>" bgcolor="#dddddd" class="rowStyle" onMouseOver="changeColor('<%= RowNo(i)%>','blue2','empty');" onMouseOut="changeColor('<%= RowNo(i)%>','grey','empty');" onClick="changeColor('<%= RowNo(i)%>','green','<%= RowNo(i)%>','<%= PurchaseNo(i)%>','<%= ProdNo(i)%>','<%= LineNo(i)%>');" style="cursor:hand;">
<td class="cellBorder" width="16%" background="../img/10x10_blank.gif" border="0" width="100%" height="35"> <%= PurchaseNo(i)%> </td>
<td class="cellBorder" width="16%" background="../img/10x10_blank.gif" border="0" width="100%" height="35"> <%= ItemNo(i)%> </td>
<td class="cellBorder" width="12%" background="../img/10x10_blank.gif" border="0" width="100%" height="35"> <%= Description(i)%> </td>
<td class="cellBorder" width="8%" background="../img/10x10_blank.gif" border="0" width="100%" height="35"> <%= QtyOrdered(i)%> </td>
<td class="cellBorder" width="7%" background="../img/10x10_blank.gif" border="0" width="100%" height="35"> <%= FixStockUnit%> </td>
<td class="cellBorder" width="11%" background="../img/10x10_blank.gif" border="0" width="100%" height="35"> <%= Delivered(i)%> </td>
<td class="cellBorder" width="14%" background="../img/10x10_blank.gif" border="0" width="100%" height="35"> <%= DeliveryDate(i)%> </td>
<td class="cellBorder" width="16%" background="../img/10x10_blank.gif" border="0" width="100%" height="35"> <%= ConfirmDelivery%> </td>
</tr>
<%
bColor = False
Else
%>
<tr id="<%= RowNo(i)%>" bgcolor="#ffffff" class="rowStyle" onMouseOver="changeColor('<%= RowNo(i)%>','blue','empty');" onMouseOut="changeColor('<%= RowNo(i)%>','white','empty');" onClick="changeColor('<%= RowNo(i)%>','green','<%= RowNo(i)%>','<%= PurchaseNo(i)%>','<%= ProdNo(i)%>','<%= LineNo(i)%>');" style="cursor:hand;">
<td class="cellBorder" width="16%" background="../img/10x10_blank.gif" border="0" width="100%" height="35"> <%= PurchaseNo(i)%> </td>
<td class="cellBorder" width="16%" background="../img/10x10_blank.gif" border="0" width="100%" height="35"> <%= ItemNo(i)%> </td>
<td class="cellBorder" width="12%" background="../img/10x10_blank.gif" border="0" width="100%" height="35"> <%= Description(i)%> </td>
<td class="cellBorder" width="8%" background="../img/10x10_blank.gif" border="0" width="100%" height="35"> <%= QtyOrdered(i)%> </td>
<td class="cellBorder" width="7%" background="../img/10x10_blank.gif" border="0" width="100%" height="35"> <%= FixStockUnit%> </td>
<td class="cellBorder" width="11%" background="../img/10x10_blank.gif" border="0" width="100%" height="35"> <%= Delivered(i)%> </td>
<td class="cellBorder" width="14%" background="../img/10x10_blank.gif" border="0" width="100%" height="35"> <%= DeliveryDate(i)%> </td>
<td class="cellBorder" width="16%" background="../img/10x10_blank.gif" border="0" width="100%" height="35"> <%= ConfirmDelivery%></td>
</tr>
</code>
Som ni er så är det vit på en rad och grå på den andra.... När jag har en rad markerad och vill markera en annnan så blir den föregående raden helt svart.... det förstår jag inte rikitgt... är ingen superjavascriptfantast..
Tack på förhand...
P.S Ni kan använda scriptet om ni vill, det bryr jag mig inte om.. ;) D.S