Hur kan jag på en HTML-sida med javascript känna av om en ANNAN HTML-sida är öppnat sedan tidigare (och fortfarande öppen)? Hur öppnar du medlemssidan? Via ett nytt fönster? Om den öppnas i samma browser, utan att du använder frames så är det ju HTML-koden i den sidan som körs... i så fall får du nog använda dig av cookies för att lagra att användaren är inloggad... Om jag inte har helt fel så namnger du ditt fönster ifall du använder window.open. Då "återanvänds" det gamla fönstretFå javascript att känna av om en ANNAN HTML-sida är
Orsaken till frågan är att jag på en HTML-sida (index-sida) har en länk till en sida med behörighetskontroll. Om användaren anger rätt kod kommer han/hon till en medlemssida.
Ibland försöker medlemmar att på nytt komma in på medlemssidan via index-sidan (trots att medlemssidan är öppen).
Då skulle jag vilja att ett javascript-program känner av om medlemssidan redan är öppen och i så fall flöda dit (användaren slipper ange kod på nytt) om inte sidan är öppen då ska medlemmen till behörighetssidan för koll.
TomSv: Få javascript att känna av om en ANNAN HTML-sida är
Öppnar du sidan i ett separat fönster så kan du spara en referens till fönstret och via denna läsa av t ex vilken sida som laddas i det nya fönstret... FAST surfar då användaren till en annan sida så tappar du förstås den referensen, även då kanske cookies är att föredra?
// QezSv: Få javascript att känna av om en ANNAN HTML-sida är