Jag funderar... hur ska man lösa detta? Löste det själv med hjälp av [Höjden på en textmassa ... ] eftersom ingen annan försökte:Text som alltid ska ligga längst ner på sidan?
Jag har just nu en div med style-värdet:
{position:absolute;bottom:0;left:10;}
MEN! Problemet kommer om sidan är längre än skärmen, då "fastnar" min Copyright-text ovanför den vanliga texten på sidan, och när jag scrollar ner ligger den fortfarande kvar.
Hur kan man lösa detta? Allt jag vill är att ha en text som alltid ligger längst ner på varje sida...
Mvh
MolleSv: Text som alltid ska ligga längst ner på sidan?
<code>
<script type="text/javascript">
function getbw(){ return new _bw(); }
function _bw(){
this.ver=navigator.appVersion;
this.name=navigator.appName;
this.dom=document.getElementById?1:0;
this.ie= this.ver.indexOf("MSIE")>-1;
this.moz= this.ver.indexOf("Gecko")>-1;
this.ie5=(this.ie&&parseInt(this.ver.substr(this.ver.indexOf("MSIE")+5,4))>=5)?1:0;
this.ie4=(!this.ie)?0:(document.all&&!this.dom)?1:0;
this.ns5=((!this.ie)&&this.dom&&parseInt(this.ver) >= 5)?1:0;
this.ns4=this.ns5?0:(document.layers && !this.dom)?1:0;
this.ns=(this.ns4||this.ns5);
this.style=(this.ie||this.ns5);
this.bw=(this.ie5||this.ie4||this.ns4||this.ns5)
return this
}
var bw = getbw();
function getObjByID(id) { return bw.dom?document.getElementById(id):bw.ie4?document.all[id]:document.layers[id]; }
function getOffsetTop(_obj) { if(bw.ie||bw.ns5) if(typeof(_obj) == "object" && _obj != null && _obj.tagName != "body") return getOffsetTop(_obj.offsetParent) + _obj.offsetTop; return 0; }
function getOffsetLeft(_obj) { if(bw.ie||bw.ns5) if(typeof(_obj) == "object" && _obj != null && _obj.tagName != "body") return getOffsetLeft(_obj.offsetParent) + _obj.offsetLeft; return 0; }
function getOffsetWidth(_obj) { if(bw.ie||bw.ns5) return _obj.offsetWidth; return 0; }
function getOffsetHeight(_obj) { if(bw.ie||bw.ns5) return _obj.offsetHeight; return 0; }
</script>
<div id="text" style="position:absolute;top:10;left:10;">
Tjolahejsan!
</div>
<script type="text/javascript">
if (getOffsetHeight(getObjByID('text'))>=(screen.height-275))
{
document.write("Copyright Molle");
}
else
{
document.write("</div><div class='bottom'>Copyright Molle");
}
</script>
</div>
</code>