Jag vill att en sida ska scrollas ner till slutet när den laddas (jag har en refreshtimer på den), och nej, jag kan inte lägga ett bokmärke längst ner, eftersom ett program skriver in skit längst ner i dokumentet (därav refresh->scrollning). :( Det scrollar bara ner 1024pixlar (min y-screensize på den skärmen med mest upplösning), men dokumentet är längre än så, så det funkar tyvärr inte för mig.. :( men då är det väl bara att köra med <body text="#FFFFFF" BGCOLOR="BLACK" body onLoad="window.scroll(0,99999999999);">onLoad->Bottom
code:--------------------------------------------------------------------------------
<body onLoad="for (i=0;i<window.screen.availHeight;i++) {window.scroll(0,i); }"> //Jobbigt ja JS...
--------------------------------------------------------------------------------
Hur lösa på annat sätt? Detta funkar, men tar skitlång tid och hyfsat mkt CPU..
Funderade på om kan kunde använda något i stil med "Window.scrollTo(x,y)" (där y naturligtvis är slutet av dokumentet), men hur få detta att fungera? *Vart vaken mkt länge nu, utan sockerhaltiga drycker, och jag håller på och bli tokig tror jag...
Den ska alltså fräsa ner till botten när sidan laddas, utan att fönstret behöver/får fokus...
Tack för svar på förhand!Sv: onLoad->Bottom
Men tack ändå, kom gärna med mer förslag!Sv: onLoad->Bottom
window.scroll(0,window.screen.availHeight*X);
där X är ett tal som är större än det maximala antalet bildskärmar sidan kan ta upp, typ 100. (Eller hela grejen ett jävligt stort tal).
/Niklas JanssonSv: onLoad->Bottom
Funkar iofs, men det är inte så jäkla 1337 precis... ^_^
Känner nån för att skriva en "tuffare" lösning så är ni välkommen att göra, men annars så kan man väl säga att detta är löst...