Jag har en <select> som genereras dynamiskt (countyID). När man ändrar någonting i denna (onChange) så anropas en funktion som bygger en annan lista(cityID) i mitt formulär. Titta på koden i tips & tricks så kanske du ser hur man kan göra om det hjälper. Nu så funkar det i fint. Hade lagt in kontrollen på helt fel ställe. :-/Markera val i <select>?
Detta går alldeles utmärkt.
Det är när jag skickar formuläret som det uppstår problem. Formuläret innehåller en massa saker som skall fyllas i vid registrering av annonser.
När jag postar denna till en sida så kör jag lite asp-kod som kontrollerar en del saker i databasen. Har inte vissa villkort uppfyllts så skickas man tillbaka till formuläret. Jag skickar då även med de värden som man har fyllt formuläret med, allt för att man skall slippa fylla i allting igen.
Allting fungerar bra tills att jag skall välja vilken ort man har valt (cityID).
Jag använder mig av följande funktion för att generera countyID (det körs via ett Remote Scripting-object och funkar fint):
--------------------------------------------------------------------------------
function getCounty(countyID)
{
GetModels();
}
--------------------------------------------------------------------------------
Efter att countyID har genererats så använder jag mig av denna fuynktion för att kontrollera och markera det val man gjorde innan man skickade formuläret:
function getCity(cityID)
{
for (var j=0; j<document.frmRegister.cityID.options.length; j++)
{
if(document.frmRegister.cityID.options[j].value== cityID)
{
document.frmRegister.cityID.options[j].selected=true;break;
}
}
}
Enda problemet är att den inte markerar något val i cityID utan helt enkelt ställer sig på första posten, även om det är den tredje som skickades.
Om nu inte förstår hur jag menar så kan ni kolla på http://fumei.dyndns.org/temp/login/register.asp för att se hur sidan ser ut. Testa med att välja ett län och ort, tryck därefter på "Registrera".Sv: Markera val i < select>?
Hälsningar
/PelleSv: Markera val i <select>?