Hej! "RELOAD-knapp och META-refresh fungerar dåligt när webcamsbilder ska uppdateras då den befintliga bildens "last-modified" fält jämförs inte och istället visas en bild ur cache-minnet. För att undvika problemet bör man därför lägga till följande i dokumentets huvud: Ja, det funkar bra att det reloadar efter det antal sek jag sätter. Antingen sätter du CONTENT="0" (då laddar den om direkt, kanske inte så bra) eller så sätter du att när sidan laddats klart laddar du om.. Ja, problemet är att den laddar ju inte om ifall jag går på tillbakaknappen i explorer.Reload!?
Jag har en sida i asp som jag gör en enklare beställning på därefter klickar jag mig tillbaka till huvudsidan där beställningen syns i form av en kryssruta som då skall vara ifylld! Problemet är bara att jag måste uppdatera sidan för att den ska visa den senaste så att jag ser ändringen.
Jag skulle vilja att så fort den sidan öppnas så ska den hämta den senaste på servern!
Detta är tänkt att det ska fungera hos besökaren. Så det är ju ingen inställning i webbläsaren jag vill göra.
Vore tacksam för hjälp!
Stellan HaakenstadSv: Reload!?
<META HTTP-EQUIV="Pragma" CONTENT="no-cache">
<META HTTP-EQUIV="Refresh" CONTENT="60"> 60 bör ändras till det önskade antal sekunder "
- från http://www.algonet.se/~eva/ref/html/head.htmlSv: Reload!?
men då jag går bläddrar bakåt till sidan igen så laddar den inte om förrän efter det satta antalet sekunder?!
Jag vill att den ska ladda om sdå fort att jag bläddrar till den!
Tack för ditt svar:
Stellan Haakenstad.Sv: Reload!?
Nåt i klass med <body onload="self.reload()">
Kanske inte helt rätt kod, men det är nog rätt spår gissar jag?
<b>OBS!</b> Vet inte själv hur begåvat det är att ladda om en sida så fort den laddats klart...
[EDIT]Läste inte helt rätt, de kan ju faktiskt ta bort den där andra raden, då kommer det nog funka bra?[/EDIT]Sv: Reload!?
Men om jag har en knapp eller direktlänk tillbaka till sidan då funkar det.
reload i bodyn gick heller inte. Jag har försökt att modifiera den utan resultat.
Jag får starkt påpeka att man ska använda tillbaka knappen som finns på sidan!
Stellan Haakenstad