Hej! > <b>då ska popup rutan säga "Sidan stödjer bara Microsoft Internet Explorer"...</b> Om jag ska vara lite personlig så tycker jag det är skit jobbigt att man ska behöva Jag håller med dig om att man inte ska behöva göra script som ska passa till alla olika webbläsare. varför hålla på å "optimera" för den å den webbläsaren för? Fullt så enkelt är det ju inte. Det kanske fungerar med de senaste läsarna av IE och NS men man vill ju att även de som inte har absolut sista versionen ska kunna se sidan och då måste man skräddarsy scripten för de olika läsarna. Det är ju bara vissa typer av script som måste anpassas. Nu var det ju så att han inte skulle skriva någon HTML kod. Dessutom är det XHTML som gäller nu.Popup om en användare kör netscape...
Jag skulle vilja att en popup ruta kommer upp när en
använade kommer in på sidan som kör netscape...
då ska popup rutan säga "Sidan stödjer bara Microsoft Internet Explorer"...
Någon som kan hjälpa mig med detta?...
Javascriptet som ska visa detta bör ju vara anpassat för netscape.. =)
Mvh
JohanSv: Popup om en användare kör netscape...
Varför vill du stänga ute Netscape?
Eftersom att så många gör som du vill så går många Netscape/Mozilla användare runt detta genom att skicka en header som utger sig för att vara IE, så du kan inte låsa ute webbläsare.Sv: Popup om en användare kör netscape...
göra olika javascript som ska anpassar för olika läsare.... det vore lättare om alla
stödjer samma....
Nu är det så att jag har mycket script på min sida som funkar i IE... och jag tycker
att man kan köra IE som följer med i windows den funkar bra.... inte köpra 3:e part..
Jag orkar inte göra min sida kompatibel med 100000 olika läsare.. när 80% av alla
surfare kör med IE....
så jag vill ha en popup som bara varnar för att sidan inte funkar om man inte kör
med IE.... man ska ju inte bli utkastad.... utan bara en varning...
Ingen som kan hjälpa mig med det??
Mvh
Johan.NETSv: Popup om en användare kör netscape...
men du behöver ju faktiskt inte ha en popup som kommer upp och varnar. Det räcker väl om det står på sidan att den är optimerad för Internet Explorer.Sv: Popup om en användare kör netscape...
skriv HTML enligt standarden m.m. (<URL:www.w3.org>)
så slipper du "optimera"Sv: Popup om en användare kör netscape...
Sv: Popup om en användare kör netscape...
Han ville inte göra flera olika JAVASCRIPT beroende på vilken webbläsare besökaren använde.