Hej, Hej, Tabellen består endast av en rad utan en header. Anledningen till detta är att varje tabell representerar en nod i en trädstruktur (StructureTree (MS) tror jag den heter). Attributet NOWRAP verkar inte finns varken för TR eller TABLE så jag hoppas att det går att lösa med en style. Har du läst om det här:?Nowrap på en hel TABLE?
Någon som känner till om man kan sätta en style som ger mig motsvarande <TD NOWRAP> på en hel tabell? Jag använder table-layout:fixed på tabellen för att få fasta bredder på kolumnerna, vilket leder till rad- och ordbrytningar som jag vill ha bort.
Som det är nu genererar jag <TD NOWRAP> på varenda cell i hela tabellen och det ger ju en hel del extra data ut till klienten som jag helst skulle vilja slippa.
[Ändring] Se även min andra fråga : [Ränka ut bredden på en text.] . Kanske löses detta på ett gemensamt sätt[/Ändring]Sv: Nowrap på en hel TABLE?
Vet inte om det går att göra, men har du ingen rad ovanför loopen? Med rubriker t ex?
I så fall kan du ju lägga nowrap i dom cellerna bara.
Om du inte har någon rad, kan du inte göra en? En tom rad alltså, där du skriver nowrap i cellerna?
/JockeSv: Nowrap på en hel TABLE?
Sv: Nowrap på en hel TABLE?
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/workshop/author/dhtml/reference/properties/tablelayout.asp
Där står det att om man sätter table-layout:fixed, så kan man använda overflow, alltså overflow:visible och då ska inte cellerna klippas.
Jag får det inte att funka, men du kanske kan "grotta" ner dig med hjälp av länken.....
/Jocke