Jag vill med externa länkar komma in i ett frameset och visa ett valt dokument i en av ramarna. Lite flummigt förklarat, förstår knappt problemet.. på en cd... Nej, jag har ingen tillgång till något server språk. Jaha! :)Externa länkar till framset
Alltså om jag väljer länken ”Motor” så visas dokumentet Motor i huvudramen.
Om jag sedan väljer länken ”Elsystem” så visas dokumentet Elsystem i huvudramen.
Anledningen att jag måste ha det så är att användaren måste ha en topframe där han/hon kan navigera sig till andra delar av projektet.
All detta ligger på en CD och inte på en server.
Jag har provat en vecka nu utan resultat.
Så jag blir överlycklig om någon kan hjälpa mig.
Mvh SvempaSv: Externa länkar till framset
Nåt i stil med: <code>Länk</code>
EDIT: Läste igen.. Har du tillgång till nåt serverspråk?Sv: Externa länkar till framset
Använd javascript, titta på location-objectet på msdn (msdn.microsoft.com/library)Sv: Externa länkar till framset
Allt hänger på att CD'n ska kunna köras i datorer utan att instalera något på dom.Sv: Externa länkar till framset
Gör så att du använder en webbserver (kolla på pscode.com) i något språk (vb, c etc.) Omd u tar VB, se till så att du använder setup.exe som hör till package & deployement wizard... Samt setp.lst & den där cab-filen (cab-filen skall innehålla de vanlig vb-runtime filerna samt setup1.exe)
Setup1.exe är då ett litet EGET program som kopierar mswinsck.ocx till system OM det behövs samt registrerar den. Startar sedan ordinarie program... Ordinare program = server! :) Server = serverspråk (det finns de som kan använda php, perl etc. Och vad jag vet så behövs inte någon form av installation, bara anropa php.exe)
Äh, det blev krångligt, men du KAN få server-språk