Jag har ett litet problem, jag vill köra en funktion när användaren stänger fönstret. Har provat med <body onunload="minfunktion()"> men då körs den varje gång jag byter dokument inom min sida... Jag tror(nästan säker..) att man inte kan komma åt detta "event". För du menar välä när användaren stänger fönstret genom att klicka på "krysset"..? Japp. Det är precis så jag hade tänkt... då får jag väl sluta klura på det nu... Jag får komma på nåt annat å tänka på :D i onbeforeunload sätter du en variabel om att du inte skall köra funktionen när fönstret stängs (måste vara deklarerad i ett script-märke), i onunload testar du att den inte är satt, om den inte är satt så håller du inte på att navigare... Tror det skall fungera, vet dock inte Du kan ju alltid göra en indexsida med två frames. En som bara är en pixel hög och den andra resten av sidan. På detta viset märks det aldrig att sidan är uppbyggd av frames. Lägg sedan din kod i den frame rutan som inte används till något. Typ så här: Hej! du borde när du sätter bunload också ha en settimeout på några ms, för det kan ju vara så att du klickar på vad som helst och sedan stänger fönstret ju... då måste du återställa variabelnKöra en funktion när fönstret stängs...
Förslag?
-HenrikSv: Köra en funktion när fönstret stängs...
/JockeSv: Köra en funktion när fönstret stängs...
Sv: Köra en funktion när fönstret stängs...
Sv: Köra en funktion när fönstret stängs...
<code>
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
window.onbeforeunload = bunload;
function bunload(){
window.open('http://www.hej.se/popkatalog.html','Två','left=2,top=2,width=700,height=500,scrollbars=1,resizable=yes,toolbar=no');
}
</script>
</code>
I detta fallet visas en popupruta när användaren går ur sidan helt eller stänger webläsaren. Men inget händer då man navigerar runt på sidan då koden ligger i den frame som är oanvänd.
//JohanSv: Köra en funktion när fönstret stängs...
Jag hade samma problem jag med förut men det löste jag med att på varje länk där jag förflyttar mig mellan sidorna på själva hemsidan lade till <code>onclick="bUnload = false;"</code> och så lade jag till <code>onunload="checkUnload();"</code> och i checkUnload() funktionen kollade jag om bUnload var sann eller falsk. var den falsk skulle det inte hända något men om den var sann skulle jag löra en lite bit kod.
Hoppas du fattar vad jag menar.Sv: Köra en funktion när fönstret stängs...