Hejsan Kolla PellePlus som Vem skrivit det bör ge dig grunderna: Tack för länken. En metod är att skapa en Div med ett id i formuläret. Du lägger också in en iframe med width och height satt till 0 (osynlig). När du klickar på länk,knapp eller liknande för det företag du vill ladda information om kör du ett javascript som talar om för iframen att köra en ASP sida som laddar informationen, skicka med id för företaget i en querystring. Bygg en textsträng med tabell och allt och lagra innehållet i en textarea i den dolda iframen. När den dolda sidan laddats klart via <body onload="funktion();"> så körs javascript funktionen funktion också den i den dolda iframesidan. Med denna funktion hämtar du upp texten från textarean och via parent egenskapen hämtar du en referens till din div som finns i din huvudsida. Lägg in texten här mha innerHTML och sätt sedan divens style.visibility attribut till visible. Tyvärr är jag inte hundra på javascript så det skulle underlätta om det fanns ngt sådant script som borde finnas om det nu fungerar att göra så. (Med alla browsers)Söker en sorts "meny" som jag inte hittar
Jag söker en sort meny som jag inte kan hitta. En exakt kopia av ideén finns här på pellesoft i jobbanken.
Där kan man klicka på ett företag och sedan få upp information om företaget utan att sidan laddas om.
Antar att detta är dhtml, men tyvärr fungerar inte detta till alla webbläsare.
Jag söker en liknande "meny" som laddas utan att sidan laddas om. "Menyn" ska fungerade till de nya webbläsarna och till både PC och Mac.
Någon som har en länk till en sådan meny mm, Skriv det då här.
Tack på förhandSv: Söker en sorts "meny" som jag inte hittar
http://www.pellesoft.se/login/upload/t_view4.asp?tid=420Sv: Söker en sorts "meny" som jag inte hittar
Tyvärr är jag inte hundra på hur detta ska lösas, eftersom filen man laddar ner här ifrån bara är själva JS-filen.
Tyvärr fungerar inte heller länken till manualen, vad är pelleplus adress?Sv: Söker en sorts "meny" som jag inte hittar
Presto !! Givetvis så får du ju anpassa layouten som du vill ha den men detta är en cross browser metod som fungerar.Sv: Söker en sorts "meny" som jag inte hittar