Har en notifyicon (NI)+contextmenu (CM), när man vänsterklickar på NI så funkar det. Men händelsen skickas oxå när man högerklickat fram menyn och väljer ett alternativ, detta är mycket störande. Hur fixar jag det? (I vb6 hade man väl typ nån region?) Jag har inte kunnat reproducera det som du beskriver... Kör Click.. Det blir både click o mousedown när jag klickar på contextmenu:n :-/ Vad ska jag ha som Control i Contextmenu.ShowNotifyIcon reagerar på click i contextmenu
Mr T @thomassida.cjb.netSv: NotifyIcon reagerar på click i contextmenu
Vilket event är det som du kopplar till NotifyIcon, jag antar att det är MouseDown som du triggar och då borde du antingen kunna läsa av MouseEventArgs (andra parametern) och kontrollera vilken knapp som tryckts, höger eller vänster, och om det är så som du beskriver att samma event triggas i menyn också (vilket jag inte kunnat reproducera) så borde kunna kontrollera första parametern för att se vilken "sender" det är av eventet, antingen NotifyIcon eller ContextMenu...
Hör av dig hur det går!
JohanL@microsoft.comSv: NotifyIcon reagerar på click i contextmenu
Ska testa sender
Edit.
Ska se om jag kan köra contextmenun vid click o kolla sender vilken musknapp istf att lägga till contextmenyn till NotifyIcon
Mr T @thomassida.cjb.net