tjaba amigos Antingen stoppar du den i GAC eller så lägger du den i samma mapp som ditt program Du lägger till dess refferens i ditt projekt :-) tack för svaret. Du har även lagt din DLL i BIN mappen antar jag? DLL ligger i Bin mappen. "Jag har fått det att fungera på min xp maskin i VS, det var inga problem."hur regar man en dll ?
hur regar man en c# dll på en win 2003 server ?
om ni förstår vad jag menar ?
//jurgenSv: hur regar man en dll ?
Sv: hur regar man en dll ?
Se kompilering eller Vs .Net add refference för mer info.
//Johan NSv: hur regar man en dll ?
Jag testar något nytt som hag aldrig har gjort och alla säger att det är "så lätt"....men men.
när jag lägger över mina filer på en 2003 server så får jag felmeddelandet
CS0246: The type or namespace name 'DatabaseUtilities' could not be found (are you missing a using directive or an assembly reference?)
aspx sidan
Line 1: <%@ Import Namespace="DatabaseUtilities" %>Sv: hur regar man en dll ?
När du kompilerar din codebehind (antar du gör det?) så behöver du nog ange refferensen till din DLL fil.
Attributet /r:<sökväg till Dll>
Se i SDK:n efter add refference, refference, kompile eller liknande, ta även en titt på Quickstarten hur de gör. Sv: hur regar man en dll ?
Efter som jag bara testar så har jag gjort allt "inline"(ingen codebehind).
Kan det vara något i webconfig ?
Jag har fått det att fungera på min xp maskin i VS, det var inga problem.Sv: hur regar man en dll ?
Det här får du utveckla.
Vs .Net? Med codebehind? eller utan? La du till refferensen då?
Add refferense i Soution explorern?
Vad jag mins skall du inte vara beroende av en ref utan bara kunna köra en import, men jag satt utan codebehind under prebetan så jag är osäker vad final kräver, testa dock detta:
<code>
<configuration>
<system.web>
<compilation>
<assemblies>
<add assembly="Mitt objekt"/> '<------ Skriv namner på din DLL fil
</assemblies>
</compilation>
</system.web>
</configuration>
</code>
Fungerar det då? eller samma fel? Har du stavat rätt på Namespacet?
//Johan N