Jag undrar om man kan få textboxar i en windowsapplikation att "höra ihop", så att de bara skiljs genom ett id, eller så. Det jag vill kunna göra, är att kunna fylla t.ex. 10 olika rutor, med en for-loop. För detta krävs ju att det enda som skiljer de olika rutorna är ett nummer. Detta vore givetvis bra om det gick att få även på t.ex. labels, knappar, bildrutor etc. Du kan ju sätta faste IDn om du vill och sedan söka efter dina kontroll med FindControl(<id>) Om du skapar dina textboxar dynamiskt och lägger till dem kan du ju samtidigt spara dem i en ArrayList, sen kan du ju bara loopa igenom ArrayListen... Ok, det känns som om det är vad jag söker, men eftersom jag är ny i C#-programmering, har jag inte koll på hur jag ska göra detta... Har ni något tips/förslag? Nåt sånt här kan man ju göra: Tack så mycket Johan, vid första anblicken så fungerar det ju, och det verkar vara precis vad jag vill ha. Ska kolla igenom koden, och se om jag fixar modifieringar. Vad jag inte riktigt är med på är varför man skall lägga dem i en ArrayList när man redan läggt dem i en ControlCollection som man sedan kan rota igenom? Det kan ju finnas hundratals kontroller på ett formulär, så av prestandaskäl kan det vara bättre att ha en egen array för dessa kontroller som man vet att man vill loopa igenom. Jag tycker dessutom att det är en enklare lösning, jämfört med att behöva kolla på kontrollens namn eller Tag-property, samt dess typ för varje kontroll i loopen. Om man har hundratals kontroller i en web form så är säkerligen de flesta textBoxar. Jag ser inte riktigt problemet. Visst kan man gå igenom och lyfta ut kontrollerna från ControlCollection, men jag förstår inte att det skulle vara värre med en ArrayList. Har man ett något mer avancerat gränsnitt än bara allt i en panel eller direkt på formen. Ska du då loopa igenom alla panels etc? Jag ser inte riktigt varför det skulle vara såååå farligt att stoppa det i en arraylist? Speciellt inte om man är nybörjare. Du kan ju alltid lämna