tjena listviewn har inget stöd för ownerdraw i .net så ska du ändra utseende på den så får du köra massa interop.skinning av listbox? och lite andra frågor.. :)
Nu har jag kommit igång med bildatorn programmeringen.
Har mediaplayer klasserna klara.
Men hur får man en listview att ändra utsende? Eftersom jag ska använda den i bilen så måste scroll knapparna vara större och texten större. Även ett annat utseende på fönstret skulle vara kul.
Har nån nåt tips på hur man ska kunna lösa detta?
Mitt andra problem är hur jag ska göra med webcamera och tvkort.
Finns det nåt lämpligt sätta att implementera dessa?
Webkameran tänkte jag samman binda med backningsljusen så när jag lägger i backen startar kamera.
TVkortet tänkte jag använda både som radio och tvkort, men frågan är hur implemetrerar man ett eget interface mot det?
En annan fråga är hur ska man göra för att starta ett program på en bestämd pumkt på skärmen och till en bestämd storlek?
Oj detdär blev lite mycket ...
Tack på förhand
//PeterSv: skinning av listbox? och lite andra frågor.. :)
dock är "custom draw" stödet för listviews/treeviews minst sagt jävligt konstigt.
men om det alltid är samma app du ska visa så kan du ju alltid ändra scrollbar storleken i windowsinställningarna...
ska du ha ett skinnat fönster så är nog det lättaste att göra ett borderless fönster och mecka på lite grafik på det..
men om det som sagt alltid ska vara samma app du visar så kan du väll smäcka på windows blinds eller något på burken så är det ju klart sedan..
//Roger