Ja, jag har märkt att rektanglarna i Windows.Forms har en förmåga att flimmra en hel Låter som att du gör helt fel... ;) Använd dx till allt istället... Mycket enklare... :) Du skall överhuvudtaget inte ens blanda in windows forms... :) Hmm, du menar alltså att jag ska rita alla Surfaces helt utan Rectangleobjekt? Alltså, jag har lyckats skapa min filur utan någon Rectangle nu utan använder istället bara System.Drawing.Bitmap och Surface. Men det har uppstått nya problem: Hur ska jag kunna flytta på Bitmappen? Varken Surface eller Bitmap verkar ha någon positionsegenskap. Dessutom kan jag inte ange dimensioner för bilden, den täcker mer än hela fönstret hur jag än gör. Det där är jag inte haj på... ;) Jag vet bara att du inte skall blanda in en massa annat än just directx i grafiken... ;)Minska flimmer på rektangler som dessutom har DX-Surfaces.
del när det förflyttas runtime. Att det dessutom finns DX-surfaces i varje rektangel gör
inte saken bättre.
Jag håller nämligen på med ett litet RPG-spel som är rutbaserat och när spelaren
förflyttar sig från en ruta till en annan vill jag han/hon förflyttas över smidigt och inte direkt. Änsålänge har jag då använt mig av att öka rektangelns X/Y position med 1
och ritar om den tills spelaren har förflyttat sig men det här gör som sagt att rektangeln blir nästintill osynlig under förflyttningsprocessen. Finns det något bättre sätt?
Och en liten sidofråga: Hur ändrar jag bilden på en Surface efter att den har skapats? Måste jag skapa bilden pånytt?Sv: Minska flimmer på rektangler som dessutom har DX-Surfaces.
Sv: Minska flimmer på rektangler som dessutom har DX-Surfaces.