Hej Spara båda fönstrens position vid visning av det borderlösa fönstrets visning. Sedan fångar du mova på det vanliga fönstret och räknar ut hur mycket det har flyttats, sedan flyttar du ditt borderlösa fönster så mycket som skillnaden var på... jo...Låsa fönster till position i textbox
Tänkte implementera intellisense i en textbox med hjälp av ett bordeless fönster. Men om man flyttar på fönstret som textboxen ligger i så flyttas ju inte det andra fönstret med...
Alltså, vid textboxen dyker det upp ett bordeless fönster. Flyttar man på min mainwindow så vill jag ju att det lilla fönstret skall följa med... Textboxens location har ju inte ändrats bara dess location i förhållande till skärmen. nån som har några idéer?Sv: Låsa fönster till position i textbox
Sv: Låsa fönster till position i textbox
Problemet var att jag försökte göra en rekursiv loop för att hitta formen som textboxen låg i, genom att kolla Parent, men upptäckte att den inte var satt i konstruktorn.. men jag flyttade den helt enkelt bara och lyssnar numera på formens LocationChanged..