Hej Har börjat fundera på att gå tillbaka till axWebrowsern. har fått det mesta att fungera nu efter att ha läst ett otal artiklar på nätet. du kan inte fixa en screenshot på det? Det som jag tycker saknas är ju stöd för en enklare formatering typ a la html så man kan presentera data på ett snyggt sätt. Försökte sätta mig in i RTF men jag vet inte om man kan göra tabulerad data där. I Java har väl de flesta kontrollerna stöd för HTML-formatering... det skulle man haft... nu är man fast i en bökig webbrowser istället... Jag fattar det bara inte. Ibland verkar det som om en Panel får för sig att den skall befinna sig utanför själv fönstret. Jag har Panels i Panels och jag får aldrig till nån scroller. Lägger jag komponenten direkt på formen funkar det, men inte när den ligger i Panel med DockStyle Fill... nån som kan förklara vad jag gör för fel... ja, men ibland undrar man...Scrollning i panels
Jag försöker på nåt sätt att visa nån typ av tabulerad data som jag inte vill visa i en grid. Provade först med en browser men det föll på att det inte gick att själv hantera när användaren klickade på länkar.
Jag har tre panels i en usercontrol (vet inte varför det blev en extra). En panel innehåller Labels med själva headern och den andra innehåller labels som visar värdena av dessa. Problemet är att scrollningen inte fungerar när lablarna går utanför Usercontrollen... försökte avhjälpa detta med att alltid placera en label (som ligger i usercontrollen) i den mest högra positionen och den understa positionen. Men den vertikala scrollningen fungerar inte. 1, Vad ska jag ta mig till?
Den horisontella fungerar alltså men inte den vertikala.
2, Finns det nån kontroll som på ett bra sätt kan visa tabulerad data? ingen grid eller nåt utan det måste se snyggt ut.Sv: Scrollning i panels
Ska fundera lite till...Sv: Scrollning i panels
(kan ju vara en kul ide för en kontroll i framtiden om fler är intresserade)
//RogerSv: Scrollning i panels
Sv: Scrollning i panels
Sv: Scrollning i panels
just nu måste jag erkänna att jag inte fattar nånting...
*****EDIT******************
tja, jag vet fortfarande inte riktigt vad jag gjorde men helt plötsligt fungerade det....
Vet inte om jag råkat sätt Anchor till alla sidor och att på nåt sätt det stört ut scrollningen...
Om nån undrar hur man leker med AxSHDocVw.AxWebBrowser så har jag nog några tips... får se om jag kan lägga upp nåt tips/artikel nån dag...