Jag är nu inne på den sista etappen(tror jag) när det gäller min app. Vore det inte enklare att vänta med att ladda något formulär alls till dess du vet om "konnekta" lyckades eller ej? På så vis slipper du avbryta något. Messageboxen är ju "Modal" det innebär att koden stannar tills du klickat bort den. Ta bort din messagebox, så funkar det säkert... Att jag hadde MessageBoxen, var enbart för att kolla att jag kom in i catch(Win32Exception myEx) . Du får ju ha en följande struktur:Stoppa vidare laddning av formuläret.
Tanken är så här.
Om det är något fel på min class konnekta( den ligger i ett try - block) så skall vidare laddnig av formuläret upphöra.
Jag skall istället ladda in ett annat formulär...
<code>
catch(Win32Exception myEx)
{
MessageBox.Show(myEx.Message,"Konnekta",MessageBoxButtons.OK,MessageBoxIcon.Error);
// Form1.ActiveForm.Close();
Form1.ActiveForm.Dispose();
Inställningar minaInställningar = new Inställningar();
minaInställningar.Show();
}
</code>
.. tanken är nog rätt men metoden felaktig.
Vad som händer är att jag får upp MessageBoxen, men något nytt formulär laddas inte in och koden avbryts inte.
Skall man inte kunna göra så här?Sv: Stoppa vidare laddning av formuläret.
MSSv: Stoppa vidare laddning av formuläret.
Sv: Stoppa vidare laddning av formuläret.
Det har ingen som helst betydelse om jag ta bort den, jag får inte Form1 att sluta ladda.
Att försöka att starta Konnekta först, gick inte heller.Sv: Stoppa vidare laddning av formuläret.
försök starta (konnekta klassen)
om lyckat starta Form1
annars starta Inställningar...