Hej!URL-hänvisning
Jag har skapat en applikation (skriven i asp.net/C#) där en användare kan automatiskt lägga till egna "dokument". Dessa dokument kan bestå av kapitel men man kan även bara ange en url och då när man visar dokumentet ska man gå direkt till den sida som urlen hänvisar. Det är inga problem så långt.
Problemet är att min aspx sida som skapas när man ska visa dokumentet består bla av en meny web user control (menyn hämtas från databasen) och en web user control som visar dokumentet. Det ser ut alltså så här:
<code>
<%@ Register TagPrefix="uc1" TagName="Menu" Src="../Base/Menu.ascx" %>
<%@ Register TagPrefix="uc1" TagName="DocumentView" Src="DocumentView.ascx" %>
<%@ Page language="c#" Codebehind="DocumentView.aspx.cs" AutoEventWireup="false" Inherits="Base.Redirect" %>
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN" >
<HTML>
<HEAD>
<meta name="GENERATOR" Content="Microsoft Visual Studio .NET 7.1">
<meta name="CODE_LANGUAGE" Content="C#">
<meta name="vs_defaultClientScript" content="JavaScript">
<meta name="vs_targetSchema"
content="http://schemas.microsoft.com/intellisense/ie5">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</HEAD>
<body>
<form id="Form1" method="post" runat="server">
<table class="Main_table">
<tr>
<td class="Main_top_menubar" height="5"> <!-- top menuebar --><uc1:menu
id="Menu1" runat="server"></uc1:menu>
</td>
</tr>
<tr>
<td class="Main_info_area"> <!-- main area -->
<uc1:DocumentView id="DocumentView1" runat="server">
</uc1:DocumentView>
</td>
</tr>
</table>
</form>
</body>
</HTML>
</code>
Det är inga problem så länge dokumentet inte är en url-hänvisning. Men när det är en url då hämtas en ny sida och då får jag (självklart) inte med menyn.
Problemet uppstår pga att meny ligger i samma frame. Jag var tvungen att ha det där för jag lyckades inte få menyn i en egen frame, att falla över under den undre framen. Vet nån hur man kan både få både menyn och den sida som man hänvisar till, i samma sida?
Mvh,
Naz