Det här låter kanske konstigt, men jag är på jakt efter en kodsnutt för att kunna trycka ner knappar(buttons). Kul grej! Du kan visst läsa tankar, detta är ju nästan precis vad jag bygger, fast i C#.Kod för att synligen trycka ner knapparna
Jag har lagt ett antal knappar, så att det ser ut som ett piano-klaviatur, och jag ville att det skulle synas när man kodvägen trycker på dessa.Sv: Kod för att synligen trycka ner knapparna
det som jag tänkte på direkt var det gamla goa sendkeys, som man slår samman genom att sätta accesskey för den aktuella knappen och skicka den tryckningen.
Annars så skulle jag bytt ut knapparna mpt bilder och ändrat innehåll i bildobjektet.
Här har du ett väldigt fint javascriptbaserat exempel på det, som kanske kan fungera som inspiration: http://209.217.22.60/BBvpc.htmlSv: Kod för att synligen trycka ner knapparna
Skillnaden är att jag ville ha knapparna nere.
Jag har dessutom en "översättning" som transportera tonerna dvs om jag har en orgilaltext i Eb och har problem med att spela/sjunga i den tonartenså kan man bestämma vilen tonart man vill ha, och få akorden i den nya tonarten.
Dessutom har jag en richtexbox så att det är lätt att skriva in en text, och få in akorden där de skall vara.