Hej! har testat Environment.NewLine och även \n men det är samma problem med båda. varianterna Eeeeh, jag måste säga att jag hänger inte riktigt med på vad du menar med det... prova att konkatenera in \n\r (vilket du igentligen borde få från Environment.NewLine) eller \r\n Redan gjort, samma resultat... Kan inte använda vbCrLf i vbscript men vbcr och vblf funkar var för sig... I Frameworket finns ControlChars.CrLf. Funkar det kanske? Kan ju också fråga som liknar eran, i VB.net skriver man & _ (alt. _) men hur gör man med C# ? ... med anledning av att man i C# (och alla andra C-språk) använder sig av ett semi-kolon för att idikera slut på en "rad". <Tillhör inte ControlChars.CrLf visual basic?vbCrLf i c#
Jag har ett lite problem. Jag vill konkatenera in radbryt i en sträng (i c#) för att sedan från en gammal asp3 sida som är skriven i vbscript kunna köra en replace på vbCrLf > <br>.
Dett funkade inte om man inte ändrade vbscriptet till vbLf istället (eller så var det vbCr, vbCrLf funkade inte iaf...). Hur gör jag för att slippa ändra asp3 sidorna?
//KalleSv: vbCrLf i c#
Sv: vbCrLf i c#
Annars har du charactercode 13 på din CrLf (om jag minns rätt...)Sv: vbCrLf i c#
/mSv: vbCrLf i c#
Nej, det är vbCrLf som tillhör Visual Basic - Kan nästan ses på namnet...
/micke