Finns det någon här ute om sitter framför datorn en lördag kväll, när det finns annat att göra! Jag har ingen connectionsträng till hands här för access men om du har access igång samtidigt som du utvecklar så låses databasen exklusivt automatiskt. Se till att du vid .open inte låser databasen exklusivt. Det verkar som omnånting händer när jag kör scriptet för den låser sig själv och sen så går det inte att ta bort låsningen = .ldb Oavsett om jag testkör när jag kör Visual Studio eller om jag bootar om datorn och går kör sidan på webben?Hur låser man upp en Access db
Håller på med en form och vill connecta den med oleDbDataAdapter och OleDbConnection. men hur ställer man in så att den går att öppna av flera samtidigt?
I ODBC så la man ju till System.mdw för att kunna öppna flera åt gången, eller har jag fel även där?
Får ett felmeddelande som lyder:
Exception Details: System.Data.OleDb.OleDbException: Det går inte att öppna filen 'C:\Inetpub\wwwroot\bowling\Data\Bowlingresultat.mdb'. Den är antingen låst av annan användare eller måste du ha behörighet att läsa den.
Source Error:
Line 30: {
Line 31: // Put user code to initialize the page here
Line 32: oleDbDataAdapter1.Fill(dsResultat2);
Line 33: if (!IsPostBack)
Line 34: {
Hälsningar GertSv: Hur låser man upp en Access db
Sv: Hur låser man upp en Access db