nån som kan lite kort visa med kod hur jag byter färg på bordern runt en textbox? Jag tror inte det går på något enkelt sätt. Kanske du kan ta bort den helt och hållet och istället manuellt rita en färgad regtangel runt? testade göra en override på OnPaint() men den "träffade" inte textboxen utan den satte borden på MyForm istället?! testar även att göra anrop direkt ti API:n men nått går fett snett :), hade vart klockrent med nått slags kod exempel eller en länk till nått som kan hjälpa till. textboxarna i IE är inte vanliga textboxar. Borde man inte kunna ärva kontrollen, men vid api-anropen för storlek göra så att de förflyttas lite granna så att man får 1 pixel fritt runt själva textboxen? då blir du ju tvungen att måla på parentkontrollen vilket kan sabba utritningen av kontroller med 'smart' repaint. Vad jag snarare funderade på var att man skulle slippa allt mojs med att få över alla metoder och egenskaper etc. från textboxen till den egna kontrollen. det är ju iaf bara ett engångs jobb..TextBox Border Color
Sv: TextBox Border Color
MSSv: TextBox Border Color
/* enligt dokumentationen så "målas" textboxar av systemet. Hur kan d då vara
så lätt att ändra bordern på textboxen med CSS? som ska tolkas av IE.
*/
ps. allt ska inte vara lätt att göra :) ds.Sv: TextBox Border Color
textboxar ritar inte i wm_paint utan de ritar lite när det behövs , tex i mousedown , keydown etc.
det lättaste du kan göra är att göra en engen kontroll som innehåller en borderless textbox och sedan ritar en egen border.
(men det blir väldigt mycket att wrappa)
//RogerSv: TextBox Border Color
man ska alltid måla i den egna kontrollen och inte på något annat.
//RogerSv: TextBox Border Color
du får andra problem med din lösning oxo.
säg att någon annan kontroll skulle överlappa eller snarare "under"lappa din textbox.
säg att du har textboxen på ett formulär och av någon anledning så har du en picturebox som till viss del skymms av textboxen.
där överlappningen sker så kommer din textbox vara borderless eftersom bordern ritas på parent kontrollen , dvs formuläret.
(ok var det någon som begrep vad jag menade? :P)
//Roger