Mitt project har nu gått så pass bra, att jag håller på med installationsbiten. Tack den biten blev , men sen kommer den sista biten. Du får ha en vanlig länk, naturligtvis... Grejen är ju att den startsidan du har inte är något annat än just en websida. Du kan inte därifrån styra det på något annat sätt än att du kan hänvisa till filen. Ok Niklas, just nu så använder jag mig av den installer som finns med i VS. Släng upp en snygg form; vad du ska ha där är ju lite upp till dig, men kanske en knapp till manual, en länk till programmets hemsida, etc. Om autorun
Jag ville bl a ha autorun, och i princip så är inte det heller några problem.
<code>
[autorun]
OPEN=Setup.Exe
ICON=Setup.Exe
</code>
När jag har det så här, så startar ju installationsprogrammet med en gång, men hur skall jag göra om jag vill att den skall starta en html-fil istället, och där ha en länk till min setup-fil?Sv: Om autorun
Hu i hela världen kan jag få en länk så att installationsprogrammet börjar??
Så här går ju inte:
<code>
[Installera Music_Transport]
</code>
Det var ju dömt att misslyckas redan ifrån första början...Sv: Om autorun
En annan metod är att göra ett snyggt startprogram, med installation, manual, etc. istället.Sv: Om autorun
Vilket förslag har du för att uppnå detta?Sv: Om autorun
Det viktigaste är en knapp; "Installation" till installationsprogrammet, där du helt enkelt startar den inbyggda installern.