Jag har skapat en arraylist som innehåller blandade datatyper. Jag skulle vilja dumpa detta i en datagrid på snabbaste och bästa sätt. Hur gör jag ? Sätt din ArrayList som datasource och kör på! :) Hur skriver jag då.....datagrid1.datasource=minArray????? Det är nog lite svårt om du har olika datatyper... om du nu inte har nåt gemensamt får du väl på nåt sätt skapa en generisk tre tabeller istället typ id namn värde Borde jag inte kunna hämta ut en viss item i arraylisten och lägga till i datagriden? jovisst kan du det, men du måste ju börja med att definiera vilka kolumner du skall ha och sedan kan du fylla raderna med vilken information du vill. du skapar alltså en DataTable, definerar dina kolumner och sedan fyller du på med dina rader. Måste man väl skapa ett nytt Dataset för att skapa en Datatable? nä, du kan skapa en DataView som du sedan sätter din DataTable till. dw.Table=myTable;Fylla en datagrid med data ifrån en arraylist
Sv: Fylla en datagrid med data ifrån en arraylist
Alternativet är ju att du loopar igenom din array och fyller din datagrid själv, men då måste du ju veta vilka kolumner du har...Sv: Fylla en datagrid med data ifrån en arraylist
så sätter du datagriddens datasource till dataviewn istället... men du kanske kan använda dataset om du vill...