Har fått problem med kod som tidigare fungerat. refererar bara till min gurusida vad gäller winforms http://www.syncfusion.com/FAQ/WinForms/default.asp#89 Hej Arathorn.Bold Italic Underline i richtextBox
<code>
if(toolBar1.Buttons[4].Pushed)
{
richTextBoxEx.SetSelectionBold(true);
}
else
{
richTextBoxEx.SetSelectionBold(false);
}
</code>
Knappen finns alltså i en toolbar, och jag acossiera till rätt knapp.
När jag trycker på knappen så ville jag ha (i detta fallet) fet text, men ingenting händer.
Några ideer?
[REDIGERAT]
När jag sedan gick in i tollbaren och ändrade knapparna från "PushButton" till "ToggleButton", och uteslöt min if-sats, då skrev han ut ETT tecken med bold.
Vad jag förstår så är det någonting galet med min if-sats.Sv: Bold Italic Underline i richtextBox
kolla i 22:5
förresten, du måste ju förmodligen ha en selection för att det skall fungera. Såg att du nog har nån variant på richtextbox....
om du vill ändra allt till bold så måste du nog först selecta alla text, sätta bold, och sedan deselecta allting igen...Sv: Bold Italic Underline i richtextBox
Det som är märkvärdigt är att jag i ett annat projekt har kunnat använda denna koden och den har fungerat.
Det är ju lite skumt, för jag ville ha det som så, att trycker jag in knappen(och då är den fortfarande intryckt) då skall det ju vara fet text hela tiden. Jag kan ju inte selecta , därför att då selectar den ju allting...
Knepigt värre...